۲۱۱ فقره پرونده درخواست تسهیلات سرمایه گذاری استان زنجان استعلام صورتحساب شدند

به گفته رئیس سازمان صمت استان زنجان تعداد استعلام های الکترونیکی در کشور ۱۱ هزار فقره و در استان ۲۱۱ فقره بوده است که ۲ درصد فاکتورهای استعلام برای زنجان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، ناصر فغفوری امروز در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و کمیسیون هماهنگی بانک ها با اشاره به اینکه اواخر تیرماه امسال سامانه طرح رونق فعال شده است، گفت: دسترسی بانک ها به این سامانه فراهم شده است.

 

رئیس سازمان صمت استان زنجان با اشاره به اینکه 67 پرونده از این طریق به شبکه بانکی معرفی شده است، افزود:  مجموع تسهیلات استان 1421 میلیارد تومان است که از این میزان به 4 پرونده به رقم 33 میلیارد و 300 میلیون پرداخت شده است.

 

وی ادامه داد:  در طرح رونق شبکه بانکی پذیرشی در تسهیلات سرمایه ثابت انجام نمی دهد؛ همچنین در برخی از بانک ها گردش حساب و میانگین موجودی جزو ضوابط می دانند.

 

این مسئول افزود: 29 پرداختی در تسهیلات تبصره 18 داشتیم که سهم استان 148 میلیارد بود که 70 درصد سرمایه در گردش و 30 درصد سرمایه ثابت است.

 

فغفوری یادآور شد: وضعیت استعلام صورتحساب های الکترونیکی ابلاغ شده است و تمام تسهیلاتی که از شبکه بانکی پرداخت می شود باید استعلام فاکتور  انجام شود و خارج از آن تخلف است.

 

به گفته این مسئول، 211 فقره در استان زنجان استعلام شده است که استعلام های الکترونیکی در کشور 11 هزار فقره است و 2 درصد فاکتورهای استعلام برای زنجان است.

 

حمیدی معاون اقتصاد و دارای استان زنجان  با ارایه گزارشی از تسهیلات پرداختی بند الف تبصره 18 قانون بودجه 1400 اشاره کرد و گفت 1900 طرح معرفی شد که در مجموع 929 طرح از این محل پرداخت شده است. وی افزود: تسهیلات ابلاغی به استان 7173 میلیارد ریال است که میزان تسهیلات پرداختی تاکنون 6334 میلیارد ریال بوده است و نسبت پرداختی به ابلاغی ها 88.4 درصد است.

کد خبر 1215485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha