اقدام وقیحانه آل خلیفه علیه شیعیان/  ممنوعیت سفر زائران امام حسین(ع) به عراق

ائتلاف جوانان ۱۴ فوریه در بیانیه ای اقدام رژیم آل خلیفه مبنی بر ممنوعیت سفر شهروندان بحرینی از سفر به عراق برای برپایی مراسم اربعین امام حسین(ع) محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از منامه پست، شورای سیاسی ائتلاف جوانان 14 فوریه در بیانیه ای اعلام کرد: جلوگیری از سفر زائران اربعین به عراق ازجمله علما، روحانیون، شخصیت های اجتماعی و فرهنگی و صدها شهروند بحرینی که تمایل به رفتن به کربلا هستند، رفتاری شنیع و شرم آور و به شدت محکوم شده است.

 

این شورا اعلام کرد: این اقدامات خصمانه و تحریک آمیز رژیم آل خلیفه که در این برهه با رژیم صهیونیستی عادی سازی کرده است، در ادامه اقدامات این رژیم در سال گذشته است. به طوری که از سفر زائران جلوگیری کرد. این اقدام موضع آل خلیفه نسبت به قیام امام حسین(ع) و شعائری است که هرساله برای سیدالشهدا(ع) برپا می شود.

 

در این بیانیه آمده است: این هجمه وقیحانه در قبال اصول امام حسین(ع) و نهضت و قیام امام(ع) بیانگر نوع این رژیم و ذهنیت داعشی آن است.

 

براساس این بیانیه، دستگاه های امنیتی این رژیم زائران عراق و ایران را فراخوانده است. این اقدام نشان دهنده هدف گیری آشکار اعتقادات و مناسک دینی بحرینی ها است و برخلاف ادعای این رژیم مبنی بر احترام به ادیان است.

 

این شورا به هزاران بحرینی محب امام حسین(ع) که برای رسیدن به کربلا موفق شدند، تبریک گفت. آنها از همه موانع و روش های ارعاب و پیشگیری قهری موفق شدند تا به کربلا برسند.

 

این شورا تاکید کرد: همجمه رژیم هرگز باعث نشد تا مردم از سفر به عراق و شرکت گسترده در مراسم اربعین پرهیز کنند. هرچقدرهم که این رژیم ظالم باشد و موانع قرار دهد و تلاش ها برای ممنوعیت سفر انجام دهد تا مشارکت در این راهپیمایی میلیونی با آزار و اذیت انجام نشود. وفاداران به اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) بر پیوستن به این رویداد اعتقادی با همه اراده و عزم اصرار خواهند کرد.

 

رژیم آل خلیفه در ادامه اقدامات ضد شیعی خود از سفر «شیخ میثم سلمان» روحانی شیعه و «سید مجید المشعل» رئیس شورای علمای اسلامی بحرین به عراق جلوگیری کرد. مردم بحرین با هدف زیارت عتبات مقدسه و حضور در مراسم اربعین به نجف و کربلا سفر می کنند، اما آل خلیفه تدابیر خود را برای جلوگیری از این سفر افزایش داده است.

کد خبر 1215510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha