اولین مسجد در «نورفک» ویرجینیا در محل کلیسای قدیمی ساخته می شود

یک مسجد جدید و مرکز جامعه اسلامی در شهر «نورفک» واقع در ایالت ویرجینیای آمریکا ساخته خواهد شد که سازمان دهندگان آن قول داده اند که بخشی جدایی ناپذیر از جامعه محلی شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « eveningnews24»، یک مسجد جدید و مرکز جامعه اسلامی در شهر «نورفک» واقع در ایالت ویرجینیای آمریکا ساخته خواهد شد  که سازمان دهندگان آن قول داده اند که بخشی جدایی ناپذیر از جامعه محلی شود.

خریداران زمین مسجد گفته اند که در آنجا مکانی را برای اقامه نماز خواهند ساخت که یک مرکز اجتماعی مناسب نیز برای افراد جامعه خواهد ساخت.

این ساختمان قبلا متعلق به کلیسای محلی بود و به عنوان مکان عبادت و همچنین سالن اجتماعات استفاده می شد.

دست اندکاران ساخت این مسجد می گویند: بسیاری از افراد ساکن در این منطقه مکانی برای عبادت ندارند و این مرکز خلأ مورد نیاز برای برپایی نمازهای یومیه را پر می‌کند و محیطی آرام و آموزشی برای نسل‌های آینده فراهم می‌کند

بسیاری از افرادی که در ساخت این مسجد مشارکت دارند ، پزشکانی هستند که در محل زندگی می کنند.

آنها در این باره می گویند: ما گروهی فراگیر و متنوع هستیم. ما تفاوت ها را می پذیریم، برای تنوع ارزش قائل هستیم و تفاوت های فرهنگی را پاس می داریم.

دست اندرکاران در حال برنامه ریزی برای بازسازی ساختمان در حال فروپاشی هستند و تاکید می کنند که می خواهند بخشی جدایی ناپذیر از جامعه محلی باشند.

آنها در این باره می گویند: دائما با رهبران جامعه و مدیران مذهبی منطقه در تماس خواهیم بود و بسیاری از فعالیت‌های رفاهی اجتماعی مانند روزهای باز برای همسایگان، بانک‌های غذا و پوشاک را انجام خواهیم داد.

به گفته دست اندرکاران ساخت مسجد ، این مسجد مکانی خواهد بود که جوامع و اقلیت‌های مختلف می‌توانند در آن گرد هم آیند تا ایده‌ها و افکارشان را به اشتراک بگذارند، سؤال بپرسند، توصیه‌هایی ارائه کنند و جامعه را به سمت مسائلی که منافع متقابل دارند متحد کنند.

انها همچنین یک روز باز برای ساکنان محلی برگزار خواهند کرد.

کد خبر 1215581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha