تاکید مقام معظم رهبری بر اجرای طرح «حدنگاری»/۱۲ نقشه بردار به خراسان جنوبی اختصاص داده شد

بابایی با بیان اینکه بحث اتمام حدنگاری در کشور یک تکلیف قانونی و دستور مقام معظم رهبری است، گفت: در برنامه سیاست های توسعه هفتم به اجرای صد درصدی حدنگاری اشاره شده است و از لحاظ توسعه کشاورزی و برای یکپارچه سازی اراضی باید این قانون اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حسن بابایی پیش از ظهر امروز (۲۲ شهریور) در شورای قضایی خراسان جنوبی اظهار داشت: در دوران تحول دستگاه قضایی در راستای رفع چالش های گذشته و کنونی قرار داریم.

 

معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه هفت راهکار کلان در سند تحول پیش بینی شده است، گفت: در سیاست های کلی برنامه هفتم نظام که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده است به بحث کاهش ورودی به زندان و کاهش جمعیت کیفری زندان و پیشگیری از جرم توجه شده است و اجرای این اقدامات منتج به یک نهضت در دوران تحول و تعالی خواهد شد و این دوران را به عنوان یک نهضت خدمت رسان می شناسیم.

 

وی در ادامه بیان کرد: نهضتی که می خواهد رضایت مراجعین به دستگاه قضایی را کسب کند و مشکلات مردم به معنای واقعی حل شود.

 

بابایی با اشاره به اینکه در راس دستگاه قضایی با یک الگوی عملی با ۴۰ سال سابقه داریم، افزود: تفکر رئیس قوه قضائیه در قسمت های مختلف این دستگاه قابل مشاهده است و مجموعه دستگاه قضایی خراسان جنوبی یک دستگاه خدمت رسانی است که توانسته رضایت مردم را جلب کند.

 

معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تاکید بر اینکه بحث اتمام حدنگاری در کشور یک تکلیف قانونی و دستور مقام معظم رهبری است، گفت: مقام معظم رهبری بر حدنگاری و کاداستر جهت جلوگیری از زمین خواری و کوه خواری تاکید دارند و امروز هیچ بهانه و تفسیری از قانون جهت اجرا نشدن این تکلیف پذیرفته نیست.

 

وی در ادامه عنوان کرد: در خصوص قوانینی که مانع حدنگاری می شوند بدانید که یک سری از قوانین در جایگاه عالی قرار دارند و وقتی فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر حدنگاری شدن تمام اراضی بدون استثنا وجود دارد پس تکلیف بر ما روشن است.

 

بابایی ادامه داد: در برنامه سیاست های توسعه هفتم به اجرای صد درصدی حدنگاری اشاره شده است و از لحاظ توسعه کشاورزی و برای یکپارچه سازی اراضی باید این قانون اجرایی شود و قانون حدنگار مصوب سال ۹۳ است و استناد به این قانون هیچ منطق و تفسیری را قبول نمی کند و هیچ مقامی برای صدور سند برای اراضی خردشده تحت تعقیب قرار نگرفته است.

 

معاون رئیس قوه قضائیه بیان کرد: قانون منع افراز اجاره نمی دهد که سند مفروزی دهیم و قانون خردشده و افراز برای بعد از صدور سند است و جهت جلوگیری از افرازها و حفظ وضعیت موجود این قانون حدنگار هر چه سریع تر اجرایی شود.

 

وی با اشاره به اینکه ۱۶ و نیم درصد از اراضی کشاورزی در استان سنددار شده اند، افزود: در این استان ۹۸ و نیم درصد اراضی ملی حدنگاری شده است و جهت تخصیص اعتبارات خاص به استان برای کامل شدن این آمار آمادگی داریم و ۱۲ نقشه بردار با تحصیلات بالا در اختیار استان قرار خواهند گرفت.

 

بابایی در ادامه گفت: همه باید جهت اجرای این تکلیف قانونی در جهت کاهش ورودی پرونده ها و اختلافات دعاوی اقدام کرده چرا که این طرح می تواند موجبات توسعه کشاورزی را فراهم سازد.

 

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور عنوان داشت: تفاهم نامه خوبی با بنیاد مسکن بسته شده است و برای تهیه نقشه هیچ اعتباری از زارعین دریافت نخواهد شد و نقشه برداری های سازمان اقدام به نقشه برداری خواهند کرد.

 

وی با تاکید بر اینکه در روستاها باید طرح حدنگاری جبران شود، گفت: یکی از دغدغه های ما نبود قانون جامع و کارآمد و به روز در اقدامات ثبتی است و در این زمینه کارهایی صورت خواهد گرفت.

 

 

کد خبر 1215595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha