زیارت اربعین در سراسر مازندران  به صورت همگانی قرائت  شود/لزوم فضاسازی شهری در دهه آخر صفر

حجت الاسلام محمدی لائینی با تأکید بر لزوم حفظ شعائر اسلامی و پاسداشت مناسبت های مذهبی در ایام شادی و حزن و اندوه اهل بیت(ع) که به مثابه دینداری است، گفت: قرائت دسته جمعی زایرت اربعین در سراسر استان ولایتمدار مازندران مورد انتظار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت‌الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» امروز (۲۲شهریور) در جلسه ستاد شئون فرهنگی ویژه مناسبت های مذهبی، با اشاره به زیارت نامه جابر انصاری، اظهار کرد: این زیارت نامه باذکر مصیبت شروع می شود امید است این زیارت نامه در روز اربعین خوانده شود و مورد توجه قرار گیرد.

 

نماینده ولی فقیه درمازندران به مناسبت های پیش رو در ایام پایانی ماه صفر اشاره کرد و گفت: بزرگداشت اربعین حسینی، شهادت امام حسن مجتبی(ع)، شهادت امام رضا(ع) و رحلت رسول خدا حضرت محمد مصطفی(ص) یک فریضه است و نشان از مودت ما به ائمه معصومین(ع) دارد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی برلزوم تکریم ائمه معصومین(ع) در مناسبت های شادی و حزن و اندوه خاندان نبوت تاکید کرد و افزود: تعظیم شعائر اسلامی بهترین شیوه تکریم خاندان نبوت است.

 

وی به اجتماع مازندرانی ها در ایام شهادت امام رضا(ع) در مشهد الرضا(ع) اشاره کرد و گفت:برنامه ریزی برای بزرگداشت ایام حزن و اندوه و شادی اهل بیت(علیهم السلام) عبادت و دینداری است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی اظهار امیدواری کرد که تلاش های مردم شریف ایران اسلامی برای تعظیم شعائر اسلامی مورد رضایت خداوند متعال قرار گیرد و زمینه ساز عزت، اقتدار و حفظ امنیت این مرز و بوم شود.

 

وی به پیشرفت های نظامی و موشکی ایران اسلامی اشاره کرد و افزود:این پیشرفت های نظامی لازم و در خورتحسین است اما در کنار همه پیشرفت ها عمل به شعائر الهی برای همه مسلمانان واجب است چرا که اسلام با حفظ شائر زنده است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی فضاسازی در مناسب های مذهبی باید در دستور کار ادارات و نهادها باشد، گفت: با توجه به اینکه بخش از دلدادگان حسینی فرصت حضور در مراسم معنوی اربعین را نیافتند می طلبد در روز اربعین هم نوا با زائرین اربعین در عراق ویژه برنامه هایی در سطح استان برای جاماندگان برگزار شود.

کد خبر 1215601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha