اعزام ۹۵۰ نفر از اهالی روستا به مرقد حضرت معصومه(س) در اربعین

سهرابی از اعزام ۹۵۰ نفر از اهالی روستای قالهر دلیجان به مرقد حضرت معصومه (س) همزمان با اربعین حسینی خبر داد.

«اسماعیل سهرابی» ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن اربعین سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و شهدای دشت کربلا، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان(عج) مسجد جامع روستای قالهر، در نظر دارد همزمان با اربعین حسینی کاروان زائران را که امسال توفیق شرکت در همایش عظیم پیاده روی اربعین حسینی و زیارت کربلا را نداشتند، به مرقد حضرت معصومه (س) در شهر مقدس قم اعزام کند.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان(عج) با اشاره به اینکه این برنامه 10 سال است که انجام می شود، افزود: مجموعه فرهنگی و هیئت ابوالفضل(ع) روستای قالهر سال ها است که این برنامه را انجام می دهد و کاروانی از عاشقان و دوستداران اهل بیت (ع) را که موفق به حضور در پیاده روی اربعین نشده اند را به شهر مقدس قم اعزام می کند.

 

وی با بیان اینکه امسال پس از دوسال وقفه که به دلیل شیوع ویروس کرونا به وجود آمده موفق به برگزاری مراسم اربعین و اعزام این کاروان شده ایم، بیان کرد: این کاروان ۹۵۰ نفره با تلاش کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان(عج) و مشارکت خیرین همزمان با اربعین حسینی به قم اعزام می شوند.

 

سهرابی با اشاره به اینکه این کاروان متشکل از جوانان روستا، اعضای کانون و پیشکسوتان است، گفت: هیئت ابوالفضل(ع) قالهر به مدت 2 روز در حرم حضرت معصومه سلام الله علیه میهمان هستند و علاوه بر برپایی دسته عزاداری و زنجیر زنی از برنامه های فرهنگی این آستان مبارکه نیز بهره مند می شوند.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان(عج) روستای قالهر به طبخ و توزیع غذا در بین زائران حرم کریمه اهل بیت علیه السلام اشاره کرد و گفت: این غذاها به همت خیرین و نیکوکاران قالهری تهیه و در بین زائران شرکت کننده در این کاروان در 4 وعده توزیع می شود.  

 

برگزاری مسابقه پیامکی اربعین

سهرابی در ادامه با اشاره به اینکه برگزاری مسابقه پیامکی اربعین از جمله برنامه های است که به همت کانون برای این ایام تدارک دیده شده است، گفت: در طول سفر 2 روزه کاروان عزاداری کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان (عج) به مرقد حضرت معصومه سلام الله علیه، برنامه های فرهنگی مختلفی برگزار می شود.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان (عج) برگزاری مسابقه پیامکی را از جمله این برنامه ها دانست و ادامه داد: در طول مسیر به بیان احکام، مسائل شرعی و همچنین قیام عاشورا و مصائب وارده بر خاندان عصمت و طهارت (ع) پرداخته می شود و از همان صحبت ها سوال های برای زائران مطرح می شود که شرکت کنندگان با پاسخ دادن به سوالات در این مسابقه شرکت می کنند.

 

وی افزود: در پایان به نفرات برتر شرکت کننده در مسابقه پیامکی جوایزی اهدا می شود و علاوه بر آن به شرکت کنندگان در این کاروان زیارتی بسته های فرهنگی نیز داده می شود.

 

کد خبر 1215617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha