خروج بیش از سه میلیون زائر حسینی از مرزهای کشور

وحیدی از خروج بیش از سه میلیون زائر ابا عبدالله الحسین (ع) برای حضور در کنگره عظیم راهپیمایی اربعین حسینی از مرزهای کشور خبر داد و گفت: هم اکنون نیز شاهد پیک جدید حضور زائران اربعین حسینی در پایانه‌های شش گانه مرزی کشور هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، «احمد وحیدی» امروز (سه‌ شنبه ۲۲ شهریور) در حاشیه بازدید از مرز شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با نزدیک شدن به اربعین حسینی تعداد زائرانی که قصد عزیمت به کشور عراق و حضور در پیاده روی اربعین حسینی را دارند در گذرگاه‌های مرزی کشور افزایش پیدا کرده است و خوشبختانه مشکلی در زمینه خروج آنها وجود ندارد.

 

وزیر کشور از خروج بیش از سه میلیون زائر ابا عبدالله الحسین (ع) برای حضور در کنگره عظیم راهپیمایی اربعین حسینی از مرزهای کشور خبر داد و افزود: تاکنون نیز حدود یک میلیون و ۴۵۰ هزار زائر از مرزهای شش‌گانه نیز به کشور بازگشتند.

 

وی با بیان اینکه در تمام گذرگاه های مرزی اربعین شاهد وضعیت خوبی هستیم و ترددها زائران به شکل روان و بدون مشکل در حال انجام است تصریح کرد: دستگاه‌های خدمت‌رسان و مواکب برای خدمت رسانی به بازگشت زائان آمادگی کامل دارند.

 

وحیدی اضافه کرد: ۶ رام قطار از خرمشهر به تهران و خرمشهر به مشهد و زاهدان به ناوگان ریلی افزوده شده و ظرفیت ریلی در این مسیر سه برابر افزایش پیدا کرده است.

 

وی بخشی از انتقال زائران حسینی به شهرهای مبدا را از طریق خودروهای شخصی عنوان کرد و ادامه داد: از سایر دستگاه‌های دیگر نیز برای انتقال زائران استقاده خواهد شد.

 

وزیر کشور همچنین به حل مشکل تردد زائران اتباع خارجی نیز اشاره کرد و گفت: مشکل تردد زائران افعانستانی برطرف شده و زائران پاکستانی نیز می‌توانند از مرز زمینی شلمچه عبور کنند.

 

وی اذعان کرد: در پایانه شلمچه فضای معنوی خاصی وجود دارد و  یک هزار موکب در خوزستان به ویژه در نزدیکی پایانه‌ها و گذرگاه‌های مرزی اربعین برپا شده و به زائران خدمات رسانی می‌کنند.

 

وحیدی همچنین با حضور در مرکز درمانی بهداشتی شهید حاج قاسم سلیمانی در پایانه مرزی شلمچه ضمن گفت‌وگو با زائران و بیماران بستری در این درمانگاه، امکانات موجود این مرکز را مورد بررسی قرار داد و هدف سفر خود به خوزستان را بررسی روند ورود و خروج زائران حسینی در مرز شلمچه برشمرد و تاکید کرد: موکب‌ها برای خدمت رسانی به زائرانی که در حال بازگشت از سفر کربلا هستند تا یک هفته پس از اربعین حسینی فعالیت خواهند کرد.

 

کد خبر 1215672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha