بازگشت ۴۰۰ هزار زائر از طریق گذرگا‌ه‌های مرزی خوزستان

خلیلیان از خروج بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار زائر حسینی از ابتدای آغاز پیاده روی اربعین تاکنون از مرزهای شلمچه و چذابه به خاک عراق خبر داد و گفت: همچنین ۴۰۰ هزار زائر از طریق گذرگا‌ه‌های مرزی خوزستان به کشور بازگشته‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، «صادق خلیلیان» امروز (سه‌شنبه ۲۲ شهریور) در حاشیه بازدید از روند تردد و خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی در گذرگاه مرزی شلمچه، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای خدمت رسانی به زائران و از طریق ستاد ملی اربعین، روند خروج و ورود زائران در ۲ گذرگاه شلمچه و چذابه از ۶ ماه قبل ساماندهی شده است.

 

استاندار خوزستان از برپایی بیش از یک هزار موکب در استان خوزستان برای استقبال و بدرقه زائران اربعین تا نقاط صفر مرزی خبر داد و افزود: با برنامه‌ریزی و هماهنگی هایی که با طرف عراقی صورت گرفت ۷۰ موکب نیز برای خدمات رسانی به زائران در خاک عراق مستقر شده است.

 

وی با بیان اینکه جاده های مواصلاتی به طرف مرزهای شلمچه و چذابه با علائم راهنمایی و رانندگی مشخص ایمن‌سازی شده است تصریح کرد: در مسیرهای منتهی به پایانه های مرزی مه‌پاش و سایه بان مناسب نصب شده و مشکلی در تردد زائران اربعین در گذرگاه های استان خوزستان وجود ندارد.

 

خلیلیان با اشاره به بازگشت ۴۰۰ هزار زائر از طریق گذرگاه های مرزی خوزستان به خاک کشور خاطر نشان کرد: با هماهنگی انجام شده مشکلی در بازگشت زائران به استان ها و شهرهایشان وجود ندارد.

 

وی با بیان اینکه مرکز خدمات درمانی و بهداشتی شهید سلیمانی در مرز شلمچه به زائران خدمات درمانی مناسبی ارائه می دهد یاد آور شد: اتاق‌های سبز نیز برای جلوگیری از گرمازدگی زائران در مرز شلمچه پیش‌بینی شده است.

 

 

کد خبر 1215678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha