پاسداشت اربعین از برپایی ایستگاه های صلواتی در شهرهای ساحلی تا پیاده روی جاماندگان

حجت الاسلام شریف تبار با بیان اینکه مردم دلداده اهل بیت(ع) قلبی و خودجوش پای کار پاسداشت ایام عزاداری سیدالشهدا(ع) هستند، گفت: تلاش داریم با برپایی ایستگاه های صلواتی در شهرهای ساحلی و قرائت جمعی زیارت اربعین به بهترین نحو اقامه عزا داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام «محمد مهدی شریف تبار» امروز(۲۲شهریور) در ستاد شئون فرهنگی استان مازندران ویژه مناسبت های مذهبی، ضمن گرامیداشت ایام اربعین حسینی و لزوم تکریم شعائر اسلامی در دهه آخر ماه صفر اظهار کرد: برنامه های سوگواری با محوریت پاسداشت اربعین و قرائت زیارت اربعین و پیاده روی جاماندگان در شهرهای مختلف استان برگزار می شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران به منویات رهبری درخصوص اربعین مبنی بر اینکه پیاده روی اربعین بزرگترین پدیده و عملیات فرهنگی است، گفت: رهبری همچنین فرمودند اربعین جهانی است و جهانی تر خواهد شد و به تحقق تمدن عظیم اسلامی منجر خواهد شد.

 

وی به بیان اینکه اربعین نقطه شروعی برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی است، افزود: اربعین نماد اتحاد و انسجام امت اسلامی و نمادجوشش اراده و ایمان جوانان و سایر اقشار است.

 

حجت الاسلام شریف تبار با بیان اینکه همگان باید برای احیای شعائر اسلامی و اربعین حسینی واجب است، ادامه داد: جاماندگان اربعین و اجتماع اربعینی ها در راستای تحقق این مهم تدبیر شده است.

 

وی از برپایی ایستگاه های صلواتی همزمان با ایام اربعین در شهرهای ساحلی خبر داد و گفت: مردم شریف و دلداده اهل بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع) قلبی و خودجوش پای کار پاسداشت ایام عزاداری سیدالشهدا(ع) هستند.

 

حجت الاسلام شریف تبار از عزم مازندرانی ها برای گرامیداشت ایام عزاداری و سوگواری دهه آخر صفر خبر داد و افزود: مازندرانی ها هرساله در قالب هیات های عزاداری و دسته روی عزام مشهدالرضا(ع) می شوند و به بهترین شیوه در کنار محاورین و زائرین حرم مطهر رضوی به عزاداری می پردازند.

کد خبر 1215682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha