روند افزایشی بازگشت زائران از عراق

میراحمدی روند بازگشت زائران از عراق به خاک کشور را افزایشی خواند و گفت: تاکنون نیز بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار زائر از طریق گذرگاه های مرزی به کشور بازگشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان،  «سید مجید میراحمدی» امروز (سه شنبه ۲۲ شهریور) در حاشیه بازدید از روند تردد و خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه وضعیت بسیار خوبی در مرزهای کشور حاکم است اظهار کرد: روند خروج زائران اربعین حسینی از کشور و ورودشان به خاک وطن روان، راحت و بدون مشکل در حال انجام است.

 

رئیس ستاد ملی اربعین از عدم گزارش مشکل در پایانه‌ها و گذرگاه‌های مرزی اربعین حسینی کشور خبر داد و افزود: برای بازگشت زائران اربعین از سفر عتبات عالیات به کشور در گذرگاه مرزی اتوبوس به اندازه کافی پیش‌بینی شده و در پایانه‌ها نیز به ویژه در مرز شلمچه مستقر شده‌اند.

 

وی با تقدیر از همکاری خوب دولت و مردم عراق با زائران و دولت ایران تصریح کرد: همچنان شاهد خروج زائران برای جضور در کنگره بزرگ پیاده روی حماسی اربعین حسینی از نجف تا کربلا هستیم.

 

میراحمدی با تاکید بر ضرورت مدیریت زمان حضور زائران در عراق، یاد آور شد: از زائران گرامی تقاضا داریم سفر معنوی خود را مدیریت و کوتاه کنند و به کشور بازگردند، ضمن اینکه پیش‌بینی می‌شود تا سه روز پس از اربعین شاهد موج بازگشت زائران باشیم.

 

وی همچنین از رفع مشکل خروج اتباع خارجی از پایانه مرزی شلمچه خبر داد و بیان کرد: تاکنون ۲۵۰ هزار زائر اتباع کشورهای خارجی با همکاری دولت عراق، از طریق مرز شلمچه برای حضور در راهپیمایی اربعین حسینی به کربلای معلی مشرف شدند.

 

رئیس ستاد مرکزی اربعین، ادامه داد: با همکاری دولت عراق مشکل عبور اتباع افغانستانی برطرف شده است و مشکلی در خصوص تردد آنها نیست.

 

وی همچنین به تردد زائران پاکستانی نیز اشاره کرد و ادامه داد: با پیگیری و رایزنی انجام شده اتباع پاکستانی نیز می‌توانند از مرز زمینی شلمچه به زیارت اربعین مشرف شوند و این مهم را به دولت و سفارت ایران در پاکستان نیز اعلام کردیم.

 

میراحمدی خاطر نشان کرد: پیش از این اتباع پاکستانی فقط می‌توانستند برای زیارت اربعین از مرز هوایی به عراق سفر کنند که این مشکل برطرف شده و فقط امکان تردد زمینی آنها به شرط حرکت، ورود و خروج به صورت گروهی و مانیفست امکان پذیر است.

 

کد خبر 1215694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha