فقدان خودشناسی مانع پیشرفت در زندگی می شود

غفرالهی با بیان اینکه برخی از افراد وقت زیادی از زندگی خود را صرف آزمون و خطا می کنند گفت: فقدان خودشناسی موجب اتلاف وقت در زندگی افراد شده و آنان را در رسیدن به واقعیت زندگی دچار بحران می کند.

«الهام غفرالهی« در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، به مقوله خودشناسی پرداخت و اظهار کرد: شناخت ضعف و قوت زندگی فردی به تصمیم سازی و تعیین هدف و مسیر زندگی موثر است.

 

مشاور خانواده افزود: بسیاری از این حوزه زندگی خود بی خبر بوده و یا از بررسی آن‌می ترسند که این آسیب جدی برای زندگی است.

 

وی ادامه داد: فقدان خودشناسی موجب اتلاف وقت در زندگی افراد شده و آنان را در رسیدن به واقعیت زندگی دچار بحران می کند و از طرفی بی توجهی به این مقوله وقت زیادی از زندگی را صرف آزمون و خطا می کند.

 

غفرالهی شناخت استعدادها، نقاط ضعف و قوت فردی را برای کاهش اتلاف وقت مهم خواند و اضافه کرد: فرد این مولفه های فردی را نوشته و برای بهبود و تصمیم‌گیری زندگی برنامه ریزی کند.

 

وی با بیان اینکه برخی از شکست ها ناشی از ضعف در بعضی توانایی ها است تصریح کرد: پذیرفتن نقاط ضعف مانع از صرف وقت بیهوده خواهد شد.

 

این ‌مشاور به نقش خانواده ها در بیان واقعیت ها موثر خواند و خاطر نشان کرد: پدر و مادر توانایی فرزندان را به آنان بگویند و یا بر اساس نقاط ضعف و  قوت فرزند خود از آنان انتظار داشته باشند.

 

وی ترویج فرهنگ خودشناسی در جامعه را ضروری خواند و اذعان کرد: این موضوع به رشد انسان کمک می کند و مانع از سردرگمی خواهد شد و افراد با آگاهی از خود به زندگی فردی جهت می دهند.

 

کد خبر 1215706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha