مردم خراسان جنوبی با راه اندازی ۵ موکب میزبان زائران پاکستانی و افغانستانی هستند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت:بعد از ۲۸ صفر مقرر شده است پنج موکب جهت پذیرایی و میزبانی از زائران پاکستانی و افغانستانی به مدت دو هفته در شهرهای خضری، قاین، بیرجند و نهبندان برپا شود.

حجت الاسلام پرویز بخشی پور در گفتگو با خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی طی روال هر سال برنامه ریزی های لازم برای میزبانی از زوار پاکستانی را بر عهده دارد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه پنج موکب جهت میزبانی از زائران پاکستانی و افغانستانی در استان برپا می شود، افزود: این مواکب بعد از 28 صفر در خراسان جنوبی به همت اوقاف و امور خیریه راه اندازی خواهند شد.

 

وی در ادامه بیان کرد: در این مواکب برنامه هایی از جمله اسکان، پذیرایی میان وعده و اطعام زائران و استقرار پزشک و اورژانس و توزیع بسته های فرهنگی در دستور کار خواهد بود.

 

حجت الاسلام بخشی پور با اشاره به شهرهای استقرار مواکب گفت: این مواکب جهت پذیرایی از زائران افغانستانی و پاکستانی در شهرهای خضری، قاین، بیرجند، نهبندان و مسجد حضرت ابوالفضل (ع) نهبندان راه اندازی خواهند شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی درخصوص زمان برپایی مواکب عنوان داشت: بعد از اربعین حسینی که زمان بازگشت زائران پاکستانی از مشهد مقدس به سمت سیستان و بلوچستان خواهد بود این مواکب در استان خراسان جنوبی برپا می شوند.

 

وی در پایان با بیان اینکه این مواکب به مدت دو هفته فعالیت خواهند داشت، گفت: در سال 98 قبل از شیوع ویروس کرونا از 64 هزار نفر زائر پاکستانی و افغانستانی در این مواکب پذیرایی کردیم.

 

 

کد خبر 1215751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha