موکب های دانش آموزی در مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین دایر می شود

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان از برپایی موکب‌هایی در مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین خبر داد و گفت: در مسیر پیاده‌روی روز اربعین موکب‌های دانش‌آموزان به جاماندگان اربعین خدمات فرهنگی ارائه خواهند داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حسین میرزایی امروز در جلسه شورای هماهنگی تشکل های دانش آموزی با اشاره به فرارسیدن  ایام اربعین حسینی اظهار داشت: اربعین حسینی بنا به فرموده مقام معظم رهبری رسانه پرقدرت عاشوراست که با تدبیر الهی در این روز خاندان پیامبر ونهضت حسینی برای همیشه جاودانه شد.

 

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان این نکته که انتقال فرهنگ ایثار،شهادت و جهاد و مقاومت به نسل حاضر پیام مجاهدت حضرت زینب سلام الله علیها و مجاهدت امام سجاد علیه السلام می باشد لزوم تبیین فرهنگ  ایثار وشهادت را برای انتقال به نسلهای آینده را تاکید نمود.

 

میرزایی ضمن تشکر از حضور تشکل های دانش آموزی و کانونهای فرهنگی وتربیتی استان در اجرای مطلوب برنامه های غنی سازی اوقات فراغت گفت: مجموعه آموزش و پرورش استان در راستای تربیت اعتقادی دانش آموزان بنا دارد در روز اربعین حسینی حضور فعال دانش آموزان و مربیان را به نمایش بگذارد ایشان ضمن اشاره به برپایی موکب در مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین در مسیر مزار شهدای گمنام بر برنامه ریزی واجرای برنامه های فرهنگی برای دانش آموزان وبا محوریت تشکلهای دانش آموزی وکانونهای تربیتی تاکید کرد.

 

وی ادامه داد: در این راستا در روز اربعین حسینی ۳موکب با همکاری کانون‌های فرهنگی و تشکل‌های چهارگانه دانش آموزی بر پا می‌شود. همچنین با اشاره به رویکرد تحولی و رویداد محور بودن برنامه های کانونهای فرهنگی وتربیتی استان بر اجرای برنامه های مناسبتی در خصوص اربعین  در سطح سایر کانونها تاکید کرد.

 

حسین  احمدی، رئیس اداره فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان به محل برپایی این موکب ها اشاره کرد و گفت: یکی از موکب ها در شهرستان ابهر و شهر هیدج برپا خواهد شد.

 

احمدی ادامه داد: با همکاری چهار تشکل سازمان دانش آموزی، بسیج دانش آموزی، تشکل انجمن های اسلامی و هلال احمر و همچنین کانون های فرهنگی سهروردی و معراج زنجان، در مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین که به سمت مزار شهدای گمنام خواهد بود، دو موکب برای مردم عزیز خدمت رسانی می کنند.

 

برگزاری اردوهای طرح ولایت، طلایه داران فردا، کلاسهای مختلف تابسیتانی، اعزام دانش آموزان استان در اردوهای قطبی  به تفکیک دختران وپسران، حضور در برنامه مختلف استانی در قالب برنامه های هفت در هفت ،برگزاری نمایشگاههای فعالیتها از مهمترین مواردی بود که روسای تشکلهای دانش آموزی  به آن اشاره داشت.

کد خبر 1215771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha