۷ هزار خانوار روستایی از محل طرح‌های آبخیزداری بهره‌مند شدند

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: هفت هزار و ۷۴۴ خانوار روستایی از محل اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری و به دنبال ‌آن تقویت آبدهی قنوات، در خراسان جنوبی بهره‌مند شدند.

علیرضا نصرآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خصوص اثر بخشی اجرای پروژه های آبخیزداری و آبخوان‌داری بر قنوات روستاهای تحت تاثیر، اظهار کرد: با اجرای این طرح ها در شهرستان بیرجند در حوزه فاز یک و دو باقران (بند دره، تنگل علی مدد بیک، قیرانی، منجگان، جیم آباد) 73 نفر از مزایای آن بهره مند شدند.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با بیان اینکه با اجرای طرح آبخیزداری در حوزه شهید پارسای روستای چرمه شهرستان سرایان قنات آبدهی مرغزار از 0.3 به 1.5 لیتر بر ثانیه افزایش و تعداد 835 نفر از مزایای آن بهره مند شدند، افزود: قنات کرغند شهرستان قاینات خشک شده بود که با اجرای طرح آبخیزداری این قنات احیا و 485 نفر از مزایای آن بهره مند شدند.

 

نصرآبادی با بین اینکه آبدهی قنات تخویج روستای فیزیک_نوزاد درمیان 0.5 لیتر بر ثانیه بود که با اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان‌داری به 1.5 لیتر بر ثانیه افزایش یافته است، گفت: از محل این طرح در این قنات هم 220 نفر از مزایای آن بهره مند شدند.

 

وی تصریح کرد: با اجرای طرح های آبخیزداری در حوزه شاسکوه زیرکوه سه قنات پیکستان، بهمن آباد و قنات نوده احیاء و آبدهی آن از دو لیتر بر ثانیه به 10 تا 15 لیتر بر ثانیه افزایش یافته است و در مجموع 4 هزار و 500 نفر از مزایای آن بهره مند شدند.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی از اجرای طرح های آبخیزداری در روستای دهن رود_آرک و شوراب شهرستان خوسف خبر داد و گفت: با اجرای این طرح آبدهی قنوات از پنج لیتر بر ثاینه به 25 لیتر بر ثانیه افزایش و بیش از هزار نفر از مزایای آن بهره مند شدند.

 

نصرآبادی در ادامه از اجرای طرح های آبخیزداری در روستاهای نخاب و جگرکوه شهرستان بشرویه برای بهره مندی 330 نفر خبر داد و گفت: همچنین اجرای طرح آبخیزداری در جهرآباد فردوس سبب افزایش آبدهی قنوات دره ظهر، اصلی دره ظهر، لجنو و خرو برای بهره مندی 281 نفر شده است.

 

وی در پایان در خصوص آبدهی قنوات از محل اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان‌داری، گفت: هفت هزار و 744 خانوار روستایی از محل اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری در خراسان جنوبی بهره‌مند شدند.

 

 

کد خبر 1215777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha