کانون های مساجد نقش مهمی در تربیت جوانان مؤمن و انقلابی دارند

حجت الاسلام فرامرزی بابیان اینکه کانون های مساجد پناهگاه مردم و به ویژه نوجوانان و جوانان هستند گفت: تربیت جوانان مؤمن و انقلابی در گام دوم انقلاب بسیار مهم است و کانون های مساجد نقش مهمی در این راستا ایفا می‌کنند.

حجت الاسلام «هدايت فرامرزی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: کانون های فرهنگی هنری مساجد پناهگاه مردم و به ویژه نوجوانان و جوانان هستند.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری «یاس مدینه» مسجد انصار الحسین (ع) روستای منج شهرستان لردگان ادامه داد: تربیت جوانان مؤمن و انقلابی در گام دوم انقلاب بسیار مهم است و کانون های مساجد نقش مهمی در این راستا ایفا می‌کنند.

 

وی با اشاره به اینکه هیئت‌ امنای مساجد و همه ارکان و دستگاه‌ های متولی در مساجد به نقش جوانان را در مساجد اهمیت ویژه ای می دهند، چراکه جوانان و مساجد با یکدیگر نقش مهمی در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و تشکیل تمدن اسلامی دارند.

 

حجت الاسلام فرامرزی ابراز کرد: جامعه اسلامی باید به معنای واقعی مسجد محور باشد همه مردم باید مسجد را به عنوان پناهگاه خود بدانند و لذا همه برنامه‌های فرهنگی باید برای تحقق مردم مسجدی و مسجد مردمی انجام شوند.

 

وی با اشاره به نقش محوری مساجد در تربیت دینی، عبادی، اجتماعی، فرهنگی، اظهار کرد: مساجد باید از حضور جوانان بهره ببرد؛ در ابتدای اسلام همه مسائل از مسجد نشئت می‌گرفت و در انقلاب نیز مساجد پایگاه اصلی بود.

 

حجت الاسلام فرامرزی کانون های فرهنگی هنری مساجد یکی از ارکان مهم در مساجد می باشند که می توانند با تعامل و با استفاده از ظرفیت های یکدیگر برای ارتقا محله تلاش کنند.

 

مدیر مسئول کانون مسجد انصار الحسین (ع) روستای منج شهرستان لردگان بابیان اینکه تحقق مسجد طراز اسلامی با محور قرار دادن کانون ‌های فرهنگی هنری میسر می‌شود افزود: همکاری و هماهنگی بین مدیران و اعضای کانون های فرهنگی هنری با ائمه جمعه و جماعات و هیئت امنا گامی بلند برای فعالیت منسجم در مساجد است.

 

کد خبر 1215807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha