پیاده روی اربعین، جهانیان را شگفت زده کرده است

رییس شورای هیئات مذهبی شیروان گفت: پیاده روی پرشور و گسترده اربعین با حضور میلیون ها زائر و جمعیت که اربعین هر ساله برگزار می شود جهانیان را شگفت زده کرده است.

«محمد محمدزاده قانعی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار کرد: محرم و صفر در بین شیعیان از جایگاه ویژه ای برخوردار است و پیاده روی پرشور و گسترده با حضور میلیون ها زائر و جمعیت که اربعین هر ساله برگزار می شود جهانیان را شگفت زده کرده است.

 

رییس شورای هیئات مذهبی شیروان عنوان کرد: اربعین در فرهنگ شیعیان اهمیت ویژه ای دارد که پیاده روی میلیون ها نفر از سراسر ایران اهمیت آن را چندین برابر کرده که همه دستگاه ها و مجموعه ها جهت خدمات رسانی به زائرین، از تمام امکانات خود استفاده می کنند و با اعزام نیرو به مرز و کربلا مشغول ارائه خدمت به زائران آقا عبدالله حسین(ع) هستند.

 

محمدزاده قانعی خاطرنشان کرد: با گذشت بیش از هزار و 400 سال از واقعه عظیم و درس فراموش نشدنی قیام عاشورا مردم همچنان پای آرمان ها و بیعت با امام حسین(ع) ایستاده اند و در کلاس درس ایشان خود را بیمه می کنند و از امام خود درس ایستادگی، ظلم ستیزی، عدالت خواهی، حق طلبی و غیره را آموختند و به عنوان الگو به نسل های آینده منتقل خواهند کرد.

 

وی بیان کرد: محرم و صفر درس های بزرگ و مهم و جایگاه عظیمی بین مسلمانان دارد زیرا که اسلام را زنده نگه داشته و اربعین پیام های بسیاری دارد که پای کار بودن خدمت به مردم از جمله پیام ها است که به وضوح مشاهده می شود.

 

وی با اشاره به برنامه های اربعین این شهرستان اضافه کرد: دسته روی هیئت های مذهبی، عزاداری و سینه زنی، پیاده روی از محل امامزاده نقی الهادی(ع) تا امامزاده حمزه رضا(ع)، برپایی چند موکب پذیرایی در بین مسیر از جمله برنامه هاست و بسیاری از هیئت های مذهبی روستا از اربعین تا دهه آخر صفر هر شب برنامه ویژه ای در سطح روستا دارند که با حضور گسترده مردم برگزار می شود.

 

 

 

کد خبر 1215843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha