نمایش «محشر» در تقویت پایه های اعتقادی در جامعه تاثیر بسزایی می گذارد

رنجبر گفت: تنها ضامن سعادت، رفاه و امنیت جامعه ایمان و اعتقاد به معاد است و نمایش «محشر» در تقویت پایه های اعتقادی در جامعه تاثیر بسزایی می گذارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان فارس، «محمد رنجبر»، شب گذشته (سه شنبه 22 شهریور) با حضور در مکان اجرای نمایش بزرگ میدانی «محشر» در شیراز گفت: اطلاع رسانی به موقع در خصوص اجرای این نمایش بزرگ باعث شد تا شاهد استقبال 6 هزار نفری در شب اول اجرای نمایش در شهر شیراز باشیم.

معاون فرهنگی سپاه فجر فارس افزود: انتقال مفاهیم دینی به زبان هنر و موضوع معاد و آرمان های شهیدانی همچون شهید «اسکندری» و شهید «اسلامی نسب» در این نمایش بزرگ به خوبی به انجام می رسد.

وی با اشاره به کتاب «معاد» شهید محراب، آیت الله «دستغیب» بیان کرد: در این کتاب، تنها ضامن سعادت، رفاه و امنیت جامعه ایمان و اعتقاد به معاد عنوان شده و نمایش «محشر» در تقویت پایه های اعتقادی در جامعه تاثیر بسزایی می گذارد.

رنجبر ادامه داد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر تاثیر زبان هنر تاکید ویژه ای دارند و فرموده اند که  هر پیام، هر دعوتی و هر انقلاب، فرهنگ و تمدنی تا در قالب هنر ریخته نشود، شانس نفوذ و گسترش پیدا نمی کند و ماندگار نخواهد شد.

وی با اشاره به میزان اثرگذاری و جریان سازی نمایش «محشر» گفت: این نمایش برای مخاطبان یک تذکر و یادآوری است که با زبان هنر به یادآوری و تاکید بر موضوع معاد می پردازد و اگر هنر در خدمت دین باشد، آن را متعهد می ‌کند و هنر دینی، هنر متعهد است که پیغام دینی را  در قالبی هنرمندانه به مخاطب منتقل می کند و نمایش «محشر» در فرآیند تبیین و روشنگری نیز به عنوان یک کار فرهنگی اثربخش خواهد بود.

کد خبر 1215847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha