دریافت مشارکت های مردمی در زمان ثبت نام در مدارس فارس ممنوع است

اکرمی گفت: مدارسی که در فارس وجوه غیر قانونی از اولیای دانش آموزان دریافت کرده اند باید وجوه دریافتی را بازگردانند و لازم به ذکر است که دریافت مشارکت های مردمی در زمان ثبت نام ممنوع است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان فارس، «کاظم اکرمی»، امروز (چهارشنبه 23 شهریور) با اشاره به اجحاف گسترده برخی مدارس فارس به اولیا و دانش آموزان با اخذ وجوه غیر قانونی و اجباری در قالب مشارکت های مردمی در جمع خبرنگاران گفت: در آستانه شروع سال تحصیلی جدید، نحوه ثبت نام دانش آموزان به طور کامل رصد شده و عملکرد اداره کل آموزش و پرورش فارس در این خصوص زیر ذره بین بازرسی کل استان قرار دارد.

بازرس کل استان فارس افزود: این بازرسی ها با هدف جلوگیری از اخذ وجوه غیرقانونی در زمان ثبت نام دانش آموزان انجام می شود که از مرداد آغاز شده و در آستانه سال تحصیلی شدت بیشتری گرفته است و هر هفته از تعدادی مدارس در نواحی مختلف شیراز و شهرستان های استان، بازرسی می شود که در این بازرسی ها تخلف از قانون از سوی برخی مدیران مدارس دیده شده است.

وی اضافه کرد: البته در این میان بیشتر مدیران مدارس استان، مراحل ثبت نام را کاملا قانونی انجام داده اند و با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس از آنها تقدیر خواهد شد.

اکرمی با هشدار به اشخاص متخلف بر پیگیری قانونی برای برخورد با این تخلفات عنوان کرد: مدارسی که وجوه غیر قانونی از اولیای دانش آموزان دریافت کرده اند باید وجوه دریافتی را بازگردانند و لازم به ذکر است که دریافت مشارکت های مردمی در زمان ثبت نام ممنوع است.

وی ادامه داد: اداره کل آموزش و پرورش استان باید نظارت های خود را بر مدارس و نحوه ثبت نام دانش آموزان افزایش دهد و  پرونده متخلفین و مسئولان سهل انگار، پس از تکمیل به مراجع صالح برای رسیدگی ارسال خواهد شد.

اکرمی اعلام کرد: افراد می توانند از طریق سامانه رسیدگی به شکایات و گزارشگران فساد سازمان بازرسی کل کشور به آدرس shekayat.bazresi.ir  شکایات و اعتراضات خود در این زمینه را اعلام کنند.

کد خبر 1215865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha