عاشقان حسینی هم قدم و هم نوای زائران اربعین

عاشقان و دوستداران حسین ابن علی(ع) روز اربعین با شرکت در شهرها و روستاهای محل سکونت خود هم قدم و هم نوای با زائران اربعین کربلا می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان اصفهان، جمعیت زیادی از هم وطنان امسال پس از دو سال محدودیت های کرونایی، امسال عازم کربلا و راهپیمایی اربعین شدند که این واقعه حرکت بزرگی برای جامعه شیعی و خاری در چشم دشمن شد.

 

بسیاری عازم کربلا شدند و بازگشتند و جمعی هم در آن حماسه هنوز حضور دارند اما عده ای هم به دلایل مختلف در کشور حاضر و از دور به ساحت مقدس ائمه معصومین(ع) در کربلا سلام فرستاده و با اشک و دعا هم قدم زائران اربعین هستند.

 

جاماندگان اربعین واژه ای مرسوم برای آنان که در راهپیمایی اربعین عراق حضور ندارند تلقی شده اما به اعتقاد برخی از اساتید اخلاق، وقتی دل به حرم یار می رود دیگر جامانده نیستیم اگرچه جسم دور از کربلاست ولی دل در خانه یار هم ندای با زائران اباعبدالله الحسین(ع) شده و جامانده نیست.

 

عاشقان حسینی و دلدادگان خاندان عصمت و طهارت که در این روزها کربلا نیستند، در روز اربعین با شرکت در مراسم پیاده روی نمادین شهرها و روستاها هم قدم و هم نوای با زائران اربعین شده و با قرائت ادعیه با آنان هم صدا خواهند بود.

 

برنامه ریزی متعددی از سوی تشکل های مردمی، فرهنگی و مذهبی و همچنین دستگاه های اداری صورت گرفته تا مراسمی به این مناسبت برگزار شود.

 

راهپیمایی عاشقان حسینی در شهرها و روستاها

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان از برنامه ریزی های شهرستانی پیرامون پیاده روی اربعین خبرداد و گفت: این راهپیمایی در شهرهای سراسر استان در محل هایی مشخص برگزار و ختم به گلزارهای

شهدا و یا آستان مقدس امامزادگان می شود.

 

«محمدعلی احمدی» افزود: این مراسم در کلانشهر اصفهان از مساجد سطح شهر آغاز و به گلستان شهدا همراه با برنامه های مذهبی ختم می شود.

 

وی با بیان اینکه کاروان پیاده عاشقان حسینی به صورت خانوادگی انجام می شود، خاطرنشان کرد: یکصد موکب در سطح شهر خدمت رسانی به افراد را انجام می دهند.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: همین مدل برنامه در شهرستان ها هم انجام و موکب های شهری پذیرایی از شرکت کنندگان انجام می دهند.

 

350 بقعه متبرکه میزبان مراسم اربعین شهادت سالار شهیدان

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه اصفهان با بیان اینکه همزمان با اربعین شهادت سالار شهیدان برنامه های مذهبی در مراکز دینی استان برگزار می شود، گفت: 350 بقعه متبرکه میزبان مراسم این روز هستند.

 

حجت الاسلام «محمد حسین بلک» برگزاری مراسم سخنرانی، قرائت زیارت اربعین و زیارت عاشورا و همچنین نمایشگاه فرهنگی را از جمله فعالیت های این روزها در بقاع متبرکه اعلام کرد.

 

وی یادآورشد: در بخشی از شهرهای استان اصفهان پیاده روی های در آستان مقدس امامزادگان ختم و مراسم در این مکان معنوی برگزار خواهد شد.

 

به گفته حجت الاسلام بلک، 13 موکب در عراق از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان و همکاری مردم برپا شده و خدمات رسانی به زائران انجام می دهد.

 

حضور نیروهای خدماتی و امدادی در راهپیمایی اربعین

 

نیروهای امدادی شامل اورژانس، آتش نشانی و پلیس در کنار عاشقان حسینی بوده و در این روز خدمات رسانی مضاعفی را دارند.

 

استقرار تیم های امدادی در جوار آستان مقدس امامزادگان و یا محل های برگزاری مراسم و راهپیمایی از جمله اقدامات صورت گرفته توسط این نهادها است.

 

واحدهای خدمات شهری شهرداری ها هم برای نظافت و ارائه خدمت مضاعف در این روز فعالیت دارند.

 

پوشش رسانه ای مراسم اربعین درون مرزی

 

همسو با پوشش رسانه ای گسترده رسانه ها برای مراسم اربعین عراق، رسانه ملی و خبرگزاری های داخلی و روزنامه هاهم در قالب خبر، عکس، فیلم و تولیدات رسانه ای این مراسم درون مرزی را پوشش می دهند.

 

شبکه صدا و سیمای اصفهان هم مراسم اربعین شهرهای استان را در واحد خبر و همچنین پوشش کامل سه شهر را انجام خواهد داد.

کد خبر 1216055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha