جهاد تبیین مهمترین محور برنامه های هفته دفاع مقدس در استان مرکزی است

سرهنگ کریمی ضمن گرامیداشت ایام دفاع مقدس گفت: جهاد تبیین مهمترین محور برنامه های هفته دفاع مقدس در استان مرکزی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، سرهنگ «غلامرضا کریمی» در نشست ستاد گرامیداشت مناسبت های دفاع مقدس و مقاومت استان مرکزی که امروز چهارشنبه (23 شهریور) با موضوع برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استانداری مرکزی برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا گفت: دفاع مقدس عزت و سرافرازی ملت ایران را رقم زد و ملت ایران را در تاریخ ماندگار کرد.

 

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی با بیان اینکه امروز این فرهنگ دفاع مقدس به عنوان فرهنگ نجات بخش برای سایر ملت ها به عنوان الگویی می درخشد، افزود: مقاومت اسلامی دامنه دفاع مقدس است و لذا باید در تبیین مفاهیم دفاع مقدس به موضوعات مکتب انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت نیز توجه شود.

 

وی خاطر نشان کرد: برنامه های چهل و دومین سالگرد دفاع مقدس در سالجاری با شعار «ما مقاوم هستیم » در سراسر استان مرکزی برگزار می شود و ستاد گرامیداشت مناسبت های دفاع مقدس و مقاومت با ۲۵ کمیته و ۱۶ کارگروه تخصصی هدایت اجرای برنامه ها را برعهده خواهد دارند.

 

این مقام مسئول استماع بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی و همایش تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت را از جمله برنامه های این ایام دانست که در ۳۰ شهریور ماه برگزار می شود، ادامه داد: رژه نیروهای مسلح، برپایی نمایشگاه دفاع مقدس با ۳ محور مکانی موزه دفاع مقدس، پیاده راه امیرکبیر و سایر شهرستان های استان، اجرای برنامه های فرهنگی و یادواره های شهدا، همایش های استانی، تجلیل از سربازان، نشست های روایتگری عملیات ها، رونمایی از کتاب و اجرای گروه های سرود، نمایش و تئاتر را از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس سالجاری دانست.

 

سرهنگ کریمی با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس با بازگشایی مدارس، دانشگاه ها و حوزه های علمیه بیان کرد: برنامه های ویژه ای در این مراکز مهم تدارک دیده شده که از جمله این برنامه ها می توان به زنگ مقاومت و یادواره های دانش آموزی و محافل جهاد تبیین و همایش های علمی اشاره کرد.

 

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی مهمترین محور در اجرای برنامه های هفته دفاع مقدس را محتوا و تحقق جهاد تبیین دانست و بیان کرد:  نسل جوان و جدید جامعه باید با حماسه ها و افتخارات دفاع مقدس آشنا شود و جهاد تبیین نیز با استفاده از روش های خلاقانه و مبتکرانه مد نظر باشد.

 

کد خبر 1216064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha