عاشقان حسینی در چهارمحال و بختیاری هم قدم و هم نوای زائران اربعین می شوند

مظاهری گفت: نوا و نجوای ملکوتی زیارت اربعین حسینی در مساجد توسط کانون های فرهنگی هنری طنین ‌انداز می شود.

«محمدرضا مظاهری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: نوا و نجوای ملکوتی زیارت اربعین حسینی در مساجد توسط کانون های فرهنگی هنری طنین ‌انداز می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری افزود: قرائت زیارت اربعین حسینی (ع) به صورت خانوادگی در تمامی شهرها و روستاهای استان روز شنبه ۲۶ شهریورماه جاری مصادف با «اربعین حسینی» در مساجد و منازل برگزار می شود.

 

وی ابراز کرد: زیارت اربعین از ماذنه های مساجد، مصلی ها، بلندگوهای اماکن و بقاع متبرکه، هیئت های مذهبی و مواکب جاماندگان اربعین پخش می شود.

 

وی افزود: سرودهای آیینی کانون های مساجد استان به منظور اشاعه و گسترش فرهنگ ناب ایثار و شهادت، ترغیب و تشویق مربیان و هنرمندان فعال جهت تولید آثار فاخر و ارزشمند سرود، و بازخوانی سرودها با محوریت اربعین، شهدای کربلا و کشف و شناسایی استعدادهای برتر فعالان سرود در راهپیمایی اربعین حسینی اجرا می شود.

 

مظاهری ادامه داد: گروه نمایش کانون انصارالمهدی (عج) فارسان که حائز رتبه برتر در رواق نمایش سومین رویداد ملی فهما سال ۱۴۰۰ شده است نیز در راهپیمایی اربعین حسینی به اجرای نمایش های آیینی با موضوع اربعین و حضرت سیدالشهدا (ع) می پردازد.

 

خاطرنشان می شود: برگزاری آیین های شعرخوانی و برپایی محافل شعر و ادب و عصر شعر مکتب حسینی، برپایی موکب در مسیر راهپیمایی، برگزاری مسابقه «دلنوشته ای به شهدای دشت نینوا»، برگزاری مسابقه عکاسی «شور و شعور در اربعین حسینی» ویژه اعضای کانون های مساجد استان در پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی، عرض ارادت بچه های مسجد به سید و سالار شهدای کربلا با قرائت زیارت اربعین در مساجد همراه با ترویج فرهنگ دعا و نیایش و اهدای ثواب اجرای طرح تلاوت نور به ارواح مطهر شهدای دشت کربلا از دیگر ویژه برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری در اربعین حسینی است. 

 

کد خبر 1216124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha