موکب حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس در شهر کاظمین برپا شد

قاسم زاده گفت: موکب اربعین حسینی حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس در شهر کاظمین به منظور ارائه خدمات پذیرایی، خدمات آرایشگری، خیاطی و کفاشی و فراهم کردن اسکان برای بیش از یک هزار و ۸۰۰ نفر برپا شده است.

مهدی قاسم زاده در گفتگو با خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: خدمت به عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) توفیق بزرگی است که با استقرار موکب اربعین حسینی آستان مقدس امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس در شهر کاظمین عراق حاصل شد.

 

مدیر آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس افزود: با جذب مشارکت های مردمی و حمایت آستان مبارک موکب پذیرایی و خدمت رسانی در جوار حرم مطهر حضرت موسی بن جعفر(ع) برپا شده است و تا روز اربعین حسینی این موکب ارائه خدمات خواهد داشت.

 

وی در خصوص خدمات این موکب گفت: توزیع روزانه 10 هزار پرس غذای گرم، 20 هزار لیوان چای و نوشیدنی و میان وعده شامل کیک، کلوچه و ویفر از دیگر خدمات موکب به عزاداران حسینی است.

 

قاسم زاده در ادامه بیان کرد: علاوه بر پذیرایی، خدمات آرایشگری، خیاطی و کفاشی در این موکب به صورت رایگان انجام می شود و روزانه بین 100 تا 200 نفر از این خدمات استفاده می‌کنند و در این موکب خدمات اسکان به بیش از یک هزار و 800 نفر همراه با ملزومات استراحت ارائه می شود.

 

مدیر آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس در پایان گفت: همزمان با خدمات پذیرایی و اسکان، برنامه های فرهنگی شامل برگزاری نماز جماعت صبح، ظهر و عصر و مغرب و عشاء پاسخگویی به مسائل شرعی، سخنرانی و عزاداری توسط روحانی و مداح مستقر در موکب انجام می شود.

کد خبر 1216128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha