برگزاری کارگاه پیشگیری از معلولیت ها در زنان سرپرست خانوار، دانش آموزان و سالمندان در شیراز

هوشیار گفت: کارگاه پیشگیری از معلولیت ها در زنان سرپرست خانوار، دانش آموزان و سالمندان در شیراز همت معاونت پیشگیری اداره کل بهزیستی فارس برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس،«محمدرضا هوشیار»، امروز (پنج شنبه 24 شهریور) با اشاره به برگزاری کارگاه پیشگیری از معلولیت ها در زنان سرپرست خانوار، دانش آموزان و سالمندان در شیراز خبر داد و در جمع خبرنگاران گفت: این کارگاه 2 روزه با حضور معاون پیشگیری از معلولیت های سازمان بهزیستی کشور و به همت معاونت پیشگیری اداره کل بهزیستی فارس برگزار شده است.

مدیرکل بهزیستی فارس افزود: در این کارگاه، فارس با هدف آموزش و آگاه سازی اجرای طرح کشوری پیشگیری از معلولیت ‌ها در زنان سرپرست خانوار، دانش‌ آموزان و سالمندان، میزبان کارشناسان ۲۲ استان کشور است.

وی اضافه کرد: در سال گذشته این طرح به صورت پایلوت در چهار شهرستان فارس اجرا شد و ۴۷۰ زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی فارس با هدف آگاه سازی و پیشگیری از معلولیت ‌ها از این آموزش ها برخوردار شدند.

هوشیار تاکید کرد: جامعه هدف این طرح علاوه بر زنان سرپرست خانوار، دانش آموزان مقطع متوسطه دوم و سالمندان هستند و مباحثی مانند پیشگیری از معلولیت و سلامت، پیشگیری از معلولیت های شنوایی و بینایی ، پیشگیری از اختلالات ژنتیک، پیشگیری از اختلالات اسکلتی و عضلانی، پیشگیری از معلولیت های ناشی از حوادث ترافیکی و غیر ترافیکی به آنها اموزش داده می شود.

وی اعلام کرد: در آموزش ها برای هر گروه از مخاطبان و به فراخور سن و تحصیلات آنها، آموزش های لازم با هدف ارتقای سطح سلامت افراد و بهبود کیفیت زندگی آنها ارائه می شود.

کد خبر 1216183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha