تضمین استمرار اقدامات تحولی دولت برای آیندگان با مستندسازی اصولی

دهقانی زاده در بازدید از مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد گفت: مستندسازی اصولی، استمرار اقدامات تحولی دولت را برای آیندگان در پی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، مجید دهقانی‌زاده رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد در بازدید از مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان با اشاره به اینکه مستندسازی اصولی، استمرار اقدامات تحولی دولت را برای آیندگان در پی دارد، گفت: در این صورت است که در مسیر اقدامات انجام شده با تغییر دولت‌ها همچنان آیندگان گام‌هایی در تکمیل آن برخواهند داشت.

 

وی در این بازدید از نگاه ویژه تحولی مجموعه مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان که در راستای حرکت تحولی دولت سیزدهم بوده ابراز خرسندی کرد و گفت: باید ریل‌گذاری تحولات و تغییرات در راستای بازگشت به اهداف نظام و انقلاب شکل گرفته که این مهم با مستندسازی مناسب تحقق خواهد یافت.

 

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با بیان اینکه نباید با تغییر دولت‌ها همه برنامه‌ها تغییر کند بلکه دولت‌ها باید ادامه دهنده راه یکدیگر باشند، اظهار داشت: رییس دولت سیزدهم اولین گام را در این راستا برداشته و به جای تعریف پروژه‌های جدید به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در دولت‌های گذشته روی آورده است.

 

دهقانی‌زاده توسعه استان در آینده را در گرو نگاه به گذشته دانست و آن را از شاخصه‌های مهم کشورهای توسعه یافته عنوان کرد و افزود: لازمه این نگاه تقویت بعد مستندسازی بوده که از کارکردهای مهم مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان است.

 

وی مستندسازی و اطلاع رسانی در راستای اقدامات و تحولات انجام شده در کشور و به تبع آن در استان یزد را ضعیف ارزیابی کرد و افزود: متاسفانه از مجموعه اقدامات انجام شده از سوی دولت به نحو شایسته و بایسته مستندسازی و اطلاع رسانی صورت نگرفته است

 

وی با اشاره به تاکید امامین انقلاب در امر اطلاع‌رسانی اقدامات نظام به مردم، بیان داشت: باید اقدامات و تحولات مجموعه نظام مقدس جمهوری به نحو مطلوب اطلاع رسانی شود تا مردم در جریان کم و کیف آن قرار گیرند.

 

رییس سازمان مدیریت و برنامهریزی استان به تاریخچه مشارکت یزدی‌ها در مباحث اقتصادی اجتماعی و نقش ارزشمند روحانیت در هدایت آن اشاره کرد و اظهار داشت: علی رغم وجود دنیایی از مستندات و سوابق ارزشمند، تجارب ایده‌آل و باورهای عمیق اقتصادی و اجتماعی مبتنی بر تعالیم الهی و بشری متاسفانه هیچگاه در دسترس یا عرضه به عموم قرار نگرفته است.

 

دهقانی‌زاده تصریح کرد: داشته‌هایی از قبل و بعد از اسلام در کشور وجود دارد که می‌تواند در مسیر تحول و پیشرفت دولت و مجموعه نظام موثر و به مفهوم واقعی راهگشا باشد.

 

سعید زارع رییس مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان نیز در این نشست به ارایه گزارشی از وضع موجود، برنامه‌ها و اهداف پیش رو این مرکز پرداخت و گفت: مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان سازمانی ملی، مردمی و فراجناحی بوده که به هویت بخشی اصالت و تاریخ شهر جهانی یزد پرداخته است.

 

زارع با توجه به اینکه به موجب قوانین مصوب کشوری هیچ نهاد و ارگانی مجوز امحاء حتی یک برگ از اوراق راکد بایگانی خود را ندارد خواستار همکاری آنان با این مرکز شد و گفت: انجام پروژه‌های تاریخ شفاهی، مصاحبه با استانداران یزد از بعد انقلاب و مستند سازی آثار بیوت علماء دارالعباده یزد از مهمترین اقدامات مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان در دوره جدید بوده است.

کد خبر 1216193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha