باید سلاح قدرت نرم را به دست بگیریم و مدیریت کنیم

رئیس مرکز دراسات الحشد شعبی با بیان اینکه جنگ نرم هویت و اراده ها را هدف قرار می دهد و یکی از ادوات آن جذب و سپس اقناع و بعد همراه کردن مخاطب است، گفت: باید سلاح قدرت نرم را به دست بگیریم و مدیریت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان اعزامی به پیاده روی اربعین؛ ابوتغا تمیمی، پنجشنبه (۲۴ شهریور) در همایش "اربعین و مقاومت اسلامی" با محوریت سرداران مقاومت شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس که در کربلای معلی برگزار شد؛ گفت: جنگ نرم هویت و اراده ها را هدف قرار می دهد و یکی از ادوات آن جذب و سپس اقناع و بعد همراه کردن مخاطب است.

 

 


رئیس مرکز دراسات الحشد شعبی تاکید کرد: باید سلاح قدرت نرم را خود به دست بگیریم و مدیریت کنیم.

 

 


وی با اشاره به اینکه بر اساس پژوهش انجام شده در الحشد شعبی، مؤلفه های قدرت نرم را در سه محور شناسایی کردیم؛ گفت: اولین مؤلفه، فتوای جهادی آیت الله سیستانی است که هویت ملی به عراقی ها داد و حرکت جدیدی در مقاومت ایجاد کرد.

 

 

 


التمیمی دومین مؤلفه را اربعین به عنوان گنج ارزش ها دانست و اظهار کرد: سومین مؤلفه، شهدای مقاومت به خصوص رهبران شهدای مقاومت است که با سلوک خود ارزش هایی ترسیم کردند که قابل الگوپذیری است.

 

 


گفتنی است؛ در این همایش که به همت دانشگاه های کرمان و کمیته فرهنگی آموزشی اربعین استان برگزار شد؛ شخصیت هایی علمی از کشورهای عراق، یمن و آرژانتین به ایراد سخن پرداختند؛ روسای دانشگاه های کرمان نیز سخنرانی خود را در موضوعات مختلف با پیوست اربعین ارائه دادند.

 


 

کد خبر 1216199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha