خدمت رسانی مواکب استان مرکزی در مرز مهران به زائران حسینی

پزشگ نیا از خدمت رسانی مواکب استان مرکزی در مرز مهران به زائران همایش پیاده روی اربعین سید و سالار شهیدان خبر داد.

«مهدی پزشگ نیا» ضمن تسلیت به مناسبت ایام اربعین سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به ارایه گزارشی از فعالیت های ستاد اربعین استان مرکزی پرداخت و  به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: ستاد استان مرکزی با تمهدیداتی که اتخاذ نمود خوشبختانه توانست در راه بازرگشت زائرین موکب هایی را در سطح استان فعال کند  و موکب ها نیز برای خدمات رسانی به زائرین با تمام ظرفیت اعلام آمادگی کردند.

 

دبیر ستاد اربعین استان مرکزی با اشاره به اینکه ما به موکب هایی که در استان در راه رفت بودند نیز اعلام کردیم که در صورت نیاز مسیر خود را تغییر دهند، افزود: با دستور استاندار مرکزی همه ی دستگاه های اجرایی موظف شدند در صورت نیاز برای اسکان و تغذیه زائرین هماهنگی و همکاری لازم را داشته باشند.

 

وی اضافه کرد: همچنین در مرز مهران دو موکب حضرت روح الله با همکاری شهرداری دلیجان و موکب ثارالله مستقر هستند و خدمات زیادی را به زائرین ارائه می دهند که این خدمات شامل توزیع غذای گرم، جیره خشک و آب است.

 

این مقام مسئول ضمن تقدیر و تشکر از خیرین و نیکوکاران در کمک به زائران اربعین حسینی ادامه داد: خوشبختانه با همکاری خیرین توانستیم مقدار زیادی میوه به مهران برسانیم و انشاالله از امروز بعد از ظهر در بین زائرین توزیع می شود.

 

پزشگ نیا ادامه داد: یکی از نکات مهمی که بنا بر اعلام پلیس فراجا دوستان باید به آن توجه داشته باشند بحث بازگشت دوستانی است که گذرنامه موقت دارند.

 

توزیع روزانه پنج هزار پرس غذای گرم بین زائران اربعین حسینی

 

دبیر ستاد اربعین استان مرکزی با اشاره به اینکه روزانه بیش از پنج هزار پرس غذای گرم از سوی موکب‌های این استان در مرز مهران بین زائران اربعین توزیع می‌شود، گفت: ۲ موکب استان مرکزی یکی در پایانه برکت و دیگری در نقطه صفر مرزی به زائران اربعین حسینی خدمت رسانی می‌کنند.

 

این مقام مسئول همچنین با بیان اینکه از آغاز فعالیت‌ موکب‌های استان مرکزی تا کنون بیش از ۱۵۰ هزار بسته جیره خشک بین زائران حسینی توزیع شده است، ادامه داد: توزیع قابل توجهی آب معدنی در بین زائران نیز از دیگر برنامه های این مواکب بوده است.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه در پایانه برکت و نقطه صفر مرزی اتوبوس به مقدار نیاز موجود است، اظهار کرد: اکنون 20 دستگاه اتوبوس از شهرداری اراک، ۱۱ دستگاه اتوبوس از ساوه به منظور جابجایی و بازگشت زائران حسینی وارد شهر مهران شده است.

اعزام 73 پاکبان از استان مرکزی به مهران

دبیر ستاد اربعین حسینی استان مرکزی در ادامه با اشاره به اینکه ۷۳ نیروی پاکبان از نقاط مختلف استان مرکزی به مهران اعزام شده‌اند، گفت: یک خودروی اطفای حریق و یک دستگاه پرس زباله نیز از استان مرکزی برای خدمت رسانی به مرز مهران ارسال شده است.

 

پزشگ نیا به ایجاد یک آشپزخانه با همکاری استانداری مرکزی در یکی از مدارس شهر مهران نیز خبر داد و گفت: در این آشپزخانه اعضای هیات ثارالله اراک و پرسنل استانداری برای زائران حسینی غذای گرم طبخ می کنند.

 

وی بهسازی جاده دهلران - مهران و لایروبی و لجن برداری رودخانه مهران به میزان بیش از ۱۲ هزار مترمکعب را از مهمترین اقدامات زیرساختی استان مرکزی با مشارکت دستگاه‌های اجرایی استان ایلام در مهران عنوان کرد، و گفت: امسال خدمات زیرساختی خوبی از سوی استان مرکزی در مهران انجام شده است که قابل تقدیر است.

 

کد خبر 1216227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha