پیاده روی اربعین در حقیقت بزرگترین گردهمایی و تجمع مذهبی مسلمانان است

سروری،گفت: پیاده روی اربعین در حقیقت بزرگترین گردهمایی و تجمع مذهبی مسلمانان به ویژه شیعیان است که طی سال‌های اخیر به یک حرکت جهانی تبدیل شده است.

 عباس سروری درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان ازکرمانشاه ضمن تسلیت بمناسبت فرارسید اربعین حسینی ، گفت: همزمان با روز اربعین حسینی ،پیاده‌روی جاماندگان اربعین در تمامی شهرستان‌های استان کرمانشاه،برگزار می شود و این مراسم برای کسانی که از مراسم پیاده روی کربلا جامانده اند مراسمی  تحت عنوان«پیاده‌روی جاماندگان اربعین»در کرمانشاه برگزار می‌شود

 

 رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه، افزود: پیاده روی اربعین نقش مهمی در ماندگاری و پویایی قیام امام حسین(ع) خواهد داشت و زمینه‌های معرفی قیام امام حسین(ع) در روز عاشورا به جهانیان را فراهم خواهد کرد.

 

وی خاطر نشان کرد: مراسم برگزاری پیاده روی جاماندگان اربعین در شهر کرمانشاه راس ساعت ۱۰ صبح  درروز اربعین و از میدان آزادی به سمت گلزار شهدا  آغاز می شود.

 

سروری، تصریح کرد: قرائت زیارت اربعین در جوار قبور مطهر شهدا، مراسم مداحی و سخنرانی هم برای عزداران حسینی  از برنامه های جانبیدر روز اربعین حسینی است.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه، اظهار کرد: اربعین در فرهنگ اهل بیت(ع) و در متون دینی و حدیثی ارزش زیادی دارد، آثار حفظ حدیث در ۴۰روز و خواندن دعای عهد در ۴۰ روز از نمونه‌های اهمیت اربعین است، چهلم گرفتن برای میت به دلیل حفظ یاد و خاطره گذشتگان و اکرام و احترام به آن‌ها است و موجب تسکین قلوب بازماندگان می‌شود.

کد خبر 1216249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha