رونق مساجد در پساکرونا

مساجد پایگاه اصلی تجمع مسلمانان و محل برگزاری فعالیت‌های دینی، مذهبی، فرهنگی و اجتماعی است که در سه سال اخیر برنامه‌های این مکان مقدس دستخوش بحران کرونا قرار گرفت اما با بازگشت شرایط مطلوب هر روز شاهد رونق بیش از پیش مساجد در کردستان هستیم.

خبرگزاری شبستان از کردستان- استان کردستان با بیش از ۲ هزار مسجد یکی از استان های پرجاذبه مذهبی کشور است که هر کوچه و خیابان آن دارای یک تا ۲ مسجد است.

 

 

تدین مردم این استان با حضور در مساجد و علاقه به اجرای برنامه‌های معنوی و فرهنگی در مساجد مشهود است و در هر مناسبت دینی و مذهبی ایام سال شاهد حضور مردم در مساجد هستیم.

 

 

در چند سال اخیر با شیوع ویروس منحوس کرونا در کردستان شاهد تعطیلی مساجد و یا کاهش فعالیت‌های دینی، فرهنگی و اجتماعی در مساجد بودیم اما با برگشت شرایط عادی و کاهش این ویروس شاهد رونق مساجد هستیم.

 

 

مساجد استان کردستان با فعالیت بچه‌های مسجدی، هیات امنای مساجد، خادمان، روحانیون و ماموستاها و عموم مردم هر هفته شاهد برپایی نماز جماعت، فعالیت‌های قرآنی، برگزاری مراسم های دینی و مذهبی و حتی فعالیت‌های اجتماعی بوده است.

 

 

از ابتدای سال 1401 شاهد برگزاری برنامه‌هایی از جمله یادواره شهدا، محافل و مجالس قرآنی، فعالیت‌های فرهنگی، کلاس‌های آموزشی قرآن کریم، جلسات بصیرت‌افزایی، کلاس‌های حفظ قرآن کریم و مراسم و برنامه‌های مختلف در مساجد بوده‌ایم.

 

 

وجود بیش از ۶۰۰ کانون‌ فرهنگی هنری مساجد و بیش از یکصد خانه‌ و موسسه قرآنی در شهر و روستاهای کردستان  زمینه‌ساز حضور نوجوانان و جوانان به سمت مساجد شده است.

 

 

اُنس‌گیری جوانان و نوجوانان با مکان مقدس مساجد موجب شد که حتی در ایام کرونا بچه‌های مسجدی از فعالیت‌های دینی و فرهنگی غافل نشوند و به صورت مجازی نیز به فعالیت‌های آموزشی و محافل قرآنی و دینی خود استمرار بخشند.

 

 

امروز که کشور و به تبع استان کردستان از وجود ویروس کرونا امان یافته برنامه‌های مسجدی نیز به روال عادی بازگشته و با حضور اقشار مختلف مردم شاهد رونق مساجد در عرصه‌های دینی، مذهبی، فرهنگی، هنری و اجتماعی هستیم.

کد خبر 1216266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha