بیمه صندوق هنرمندان صنعتگر صنایع دستی  راه اندازی شده است

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: با هدف حمایت از هنرمندان صنعتگر بیمه صندوق هنرمندان صنعتگر صنایع دستی راه اندازی شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، «علی اصغر شالبافان حسین آبادی» در حاشیه بازدید از  پایانه مرزی مهران در گفت گو با خبرنگار شبستان اظهار داشت: 100 بازارچه دائمی صنایع دستی و سوغات محلی در کل کشور ایجاد شده یا در حال شکل گیری است.

 

وی افزود: یکی دیگر از برنامه های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی توسعه گردشگری مذهبی با محوریت کاروان های راهیان نور و اربعین است.
 

شالبافان حسین آبادی ادامه داد: امسال پویش هر خانه یک موکب راه اندازی شده است تا زائران با اتراق کوتاه مدت در مناطق مسکونی ضمن رفع خستگی سفر با مناطق گردشگری و صنایع دستی آن نقاط آشنایی اجمالی پیدا کنند.
 

وی بیان کرد: در تمام استان های مسیر محل تردد زائران غرفه های صنایع دستی و سوغات محلی دایر شده که در استان ایلام نیز به عنوان مهمترین استان محل گذر زائران ۱۱۰ غرفه و نمایشگاه در ۶ شهرستان برپا شده است.


معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ابراز کرد: استان های مرزی دارای ظرفیت های گسترده ایی برای پویایی اقتصاد گردشگری و صنایع دستی هستند که باید زیرساخت این پتناسیل ها تقویت شوند.
 

شالبافان حسین آبادی حمایت از صنعتگران هنرمند بخش خصوصی را ضروری و اجتناب ناپذیر دانست و تاکید کرد: مرز مهران فرصتی ارزنده برای معرفی ظرفیت های گردشگری توریستی و مذهبی مسافران عراقی است.
 

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد: در اربعین امسال نیز در قالب دفترچه، نقشه و بنر به زبان های فارسی و عربی نقاط گردشگری و توریستی استان ایلام برای گردشگران معرفی شده است.

 

کد خبر 1216270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha