پیش همایش " اربعین و سربازان مقاومت" در کربلای معلی برگزار شد

پیش همایش "اربعین و سربازان مقاومت" با محوریت سرداران مقاومت، شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و به همت کمیته فرهنگی آموزشی اربعین و دانشگاه های استان در کربلای معلی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان اعزامی به پیاده روی اربعین؛ پیش همایش "اربعین و سربازان مقاومت" با محوریت سرداران مقاومت، شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و به همت کمیته فرهنگی آموزشی اربعین و دانشگاه های استان در کربلای معلی برگزار شد.

 

 


در این همایش شخصیت های مختلفی از جمله رئیس مرکز دراسات الحشد شعبی و شخصیت های دیگری از عراق و یمن به ایراد سخن پرداختند.

 

 


همچنین سخنرانی هایی با موضوع نقش زنان در اربعین، نقش شهید ابومهدی در مقاومت اسلامی، جایگاه اقتصاد در اربعین و... توسط روسای دانشگاه های شهید باهنر، آزاد اسلامی، علوم پزشکی، فنی و حرفه ای ایراد کردند.

 



در ابتدای این همایش حجت الاسلام حسین سازندگی، مسئول کمیته فرهنگی آموزشی اربعین حسینی استان کرمان گزارشی کوتاه از روند شکل گیری این همایش داد و گفت: کرمان؛ دُرّ گرانبهایی چون حاج قاسم را در خود جای داده که باید برنامه ای با محوریت ایشان برگزار می کردیم و با توجه به غنای علمی دانشگاه ها و حوزه های کرمان تصمیم گرفتیم همایش را علمی برگزار کنیم.

 

 


بر اساس گزارش شبستان؛ همایش اصلی اربعین و سربازان مقاومت با همکاری دانشگاه های کرمان و برخی کشورهای اسلامی، سال آینده در کرمان برگزار می شود.

 

 

کد خبر 1216291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha