فراخوان جشنواره تئاتر ایثار در بخش های صحنه ای و خیابانی اعلام می شود

داوطلب با بیان اینکه فراخوان جشنواره ملی تاتر ایثار در بخش های صحنه ای و خیابانی به زودی اعلام می شود گفت: در این جشنواره حدود ۵۰۰ نفر از استان‌های مختلف کشور در استان گیلان آثار خود را به نمایش خواهند گذاشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، «محمدرضا داوطلب» در جلسه شورای ترویج فرهنگ، ایثار و شهادت و حفظ نشر و آثار دفاع مقدس در رشت از فراخوان جشنواره تاتر ایثار در بخش های صحنه ای و خیابانی خبر داد که به زودی اعلام می شود و افزود: در این جشنواره ملی حدود ۵۰۰ نفر از استان‌های مختلف کشور در استان گیلان حضور خواهند یافت تا آثار خود را به نمایش بگذارند.

 

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان بیان کرد: این جشنواره در ۲ بخش‌ نمایش خیابانی و صحنه‌ای اجرا می‌شود و فراخوان این جشنواره در مهر ماه انجام می شود و آذرماه نیز آثار جمع‌بندی و سپس پذیرفته شدگان اعلام خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه این جشنواره با محوریت گفتمان ایثار و شهادت برای کودکان و نوجوانان برپا می شود، عنوان کرد: با وجود اینکه مقوله ترویج ایثار فرهنگی را باید از سنین پایین شروع کنیم اما برنامه‌هایی از این دست و برگزاری این نوع جشنواره‌ها در ترویج ایثار و شهادت بسیار ازرشمند است.

 

داوطلب همچنین تصریح کرد: جلوه‌های ایثار و شهادت در دوران انقلاب و دفاع مقدس، جلوه‌های ایثار و شهادت در زندگینامه شهدا، ایثارگران، شهدای محور مقاومت(شهدای مدافع حرم)، سبک زندگی ایثارگرانه، ایثار اجتماعی در دوران معاصر، جلوه‌های ایثار و از خودگذشتگی همسران معظم جانبازان، آزاده‌ها و خانواده‌های معظم شهدا در دوره معاصر، جلوه‌های ایثار و شهادت در مقاطع مختلف تاریخی به خصوص تاریخ معاصر انقلاب، جلوه‌های ایثار در آثار نمایشی کودک و نوجوان الف(ویژه مخاطبان رده سنی ۶ الی ۹ سال) و ب(ویژه مخاطبان رده سنی ۱۰ الی ۱۵ سال) موضوعات مدنظر این جشنواره است.
 
داوطلب، استان گیلان را استان افتخارات و استان اولین ها دانست و تاکید کرد: امروز اگر می خواهیم آینده ای برای کشور عزیزمان در دو مقوله «ایثار اجتماعی» و «ترویج فرهنگ ایثار» داشته باشیم باید از سنین و سطح پایین جامعه شروع کنیم که پایه کار ما همین کودکان و نوجوانان عزیز هستند.

 

 

*پیشرفت و ارتقای سطح فرهنگ عمومی کودکان و نوجوانان نیازمند توجه همه سازمان ها است

«محمد لارتی» نیز در این نشست با بیان اینکه افتخاریست تا جشنواره ملی تئاتر ایثار برای مخاطبین کودک و نوجوان در استان فرهیخته گیلان برگزار شود، گفت: با توجه به نیازی که موضوع بندی جشنواره های هنری ایجاد می کند، ما بخش تئاتر کودک و نوجوان را پیش‌بینی کردیم تا امسال به صورت مستقل در شرایط ایده آل برای سنین کودک و نوجوان اجرا شود.

 

رئیس اداره هنرهای نمایشی بنیاد  شهید و امور ایثارگران کشور افزود: طی بررسی هایی که به عمل آمد لازمه اجرای چنین برنامه ای شرایط خاصی است که ممکن است هر استانی این شرایط را نداشته باشد از این رو ما به جد، هم از لحاظ فرهنگی و هم بعد اجتماعی استان گیلان را واجد شرایط برگزاری این جشنواره دیدیم.

 

لارتی با بیان اینکه این رویداد، یک جشنواره ملی است و نیاز به همکاری همه دستگاه ها و متولیان امور در سطح استان دارد گفت: امیدوارم همه دستگاه ها در کنار این رویداد باشند تا قدمی هر چند کوچک برای پیشرفت و ارتقای سطح فرهنگ عمومی کودکان و نوجوانان میهن اسلامی برداشته شود.

 

لارتی اهداف و سیاست های بنیاد شهید و سازمان بسیج هنرمندان را کاملا منطبق با هم دانست و بیان کرد: از این رو تصمیم بر این شد که این جشنواره را به صورت مشترک برگزار کنیم.

کد خبر 1216305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha