اجتماع عظیم اربعین تجلی بصیرت و مودت به اهل بیت

اربعین، به عنوان بزرگترین اجتماع مسلمانان جهان اسلام، تجلی صبر و مقاومت و بصیرت بوده و زائران در این مسر مودت و محبت خویش به اهل بیت(ع) را به نمایش می گذارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از لرستان، برگزاری مراسم پیاده روی اربعین حسینی، به عنوان بزرگترین اجتماع در جهان اسلام بی نظیر بوده و زائران اربعین با شور و شوقی وصف ناشدنی با حضور در این مراسم عشق، محبت و مودت خود را نسبت به اهل بیت(ع) به نمایش می گذارند.

 

پیاده روی اربعین، تجلی عشق و ایمان بوده و مهم ترین درس اربعین ایستادگی پای اسلام، آرمان ها و ارزش های اسلامی است.

 

وحدت امت اسلام، مبارزه با استکبار، بصیرت و هوشیاری، شکوه و عظمت اسلام و ولایت و عشق و ارادت نسبت به اهل بیت(ع)، حرکت در مسیر اهل بیت(ع) از جمله پیام های مهم اربعین حسینی است.

 

برپایی موکب ها در داخل و خارج از مرزها و خدمت به زائران از دیگر صحنه های عشق و ایثار بوده که مردم با جان و دل دراین مسیر قدم بر می دارند و با خدمت به زائران امام حسین(ع) در مسیر عشق و ایثار با اخلاص عمل گام برمی دارند.

 

با دیدن صحنه پیاده روی زائران اربعین حسینی در سایه عشقو ایمان، دلها برای ضریح شش گوشه سید الشهدا پر می‌کشد.

 

استان لرستان با توجه به موقعیت جغرافیایی مسیر عبور زائران بوده و در این استان موکب هایی برپا شده که مردم در حال خدمت رسانی به زائران بوده و آحاد مردم از پیر و جوان برای خادمی زائران سیدالشهدا(ع) سر از پا نمی‌شناسند.

 

بساط خادمی در موکب «امام خامنه‌ای» خرم آباد

 

موکب امام خامنه ای که از موکب های بزرگ کشور بوده، از سال 13۹۲ فعالیت خود را برای خدمت به زوار آغاز کرده و در این موکب که بساط خادمی پهن است، پیر و جوان، زن و مرد در حال خدمت رسانی به زائران اربعین هستند.

 

برپایی موکب ها یکی از صحنه های زیبای پیاده روی اربعین بوده و خدمت رسانی خالصانه و عاشقانه مردم به زائران اربعین از دیگر صحنه های زیبایی بوده که قابل وصف نیست.

 

می توان گفت خدمت به زائر امام حسین(ع) کمتر از زیارت نیست، اینجا جاماندگان اربعین با حضور در موکب ها و خدمت رسانی به مردم حال و هوای اربعین را به استان و شهرهای مختلف کشانده اند.

 

پیاده روی اربعین همان جهاد تبیین است و برپایی موکب ها جلوه ای از این جهاد بوده و پیام دیگر دیگر حضور عاشقانه زائران در این راهپیمایی عظیم، تداوم راه شهدا و حرکت در مسیر شهدا است.

 

خورشیدوند، مسئول موکب امام خامنه‌ای در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در لرستان، اظهارداشت: این موکب سال 92 فعالیت خود را آغاز کرده و با کمک‌های مردمی اداره می‌شود.

 

وی بیان کرد: در موکب امام خامنه‌ی خرم‌آباد مسئولان نیز در کنار مردم لباس خادمی بر تن می‌کنند و بین مردم و مسئولین فاصله ای وجود ندارد.

 

اربعین؛ جلوه‌ای باشکوه از اسلام سیاسی است

 

حجت الاسلام والمسلمین «سیداحمدرضا شاهرخی»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در لرستان، اظهارداشت: اجتماع اربعین به معنای پیوند با پیام امام حسین(ع) است.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به برپایی باشکوه مراسم پیاده روی اربعین حسینی، خاطرنان کرد: با راهپیمایی اربعین حسینی پرچم دین برافراشته می شود.

 

وی ادامه داد: اجتماع بزرگ دلدادگان امام حسین (ع) در اربعین و در کربلا نشان دهنده وحدت جهان اسلام، قدرت نمایی محور مقاومت و جلوه‌ای باشکوه از اسلام سیاسی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه زائران حسینی از جایگاه و منزلت ویژه‌ای در قیامت برخوردارند، اظهارکرد: نباید از برکات اربعین غافل شد.

 

اربعین؛ یک حرکت معنوی بزرگ در جهان اسلام است

 

حجت الاسلام «سید علی حسینی»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در لرستان، اظهارداشت: پیاده روی اربعین، یگ حرکت معنوی بزرگ و بی نظیر در جهان اسلام است.

 

وی از پیاده روی اربعین به عنوان یک حرکت مردمی و جهانی یاد کرد و گفت: این اجتماع عظیم نشانه وحدت، اقتدار و انسجام مسلمانان و شیعیان جهان است.

 

امام جمعه بروجرد یادآور شد: برگزاری مراسم پیاده روی اربعین حسینی اقتدارآفرین است.

کد خبر 1216318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha