برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی در آستارا

حجت‌الاسلام رضازاده از برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی در شهرستان آستارا خبر داد.

حجت‌الاسلام «حسینعلی رضازاده» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی، گفت: برنامه محوری اربعین حسینی در شهرستان آستارا، برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی است.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا با بیان‌اینکه امسال نیز همچون سال‌های گذشته این راهپیمایی عظیم با حضور عاشقان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) در شهرهای آستارا و لوندویل برگزار می‌شود، افزود: همایش بزرگ پیاده‌روی اربعین حسینی روز(شنبه، ۲۶ شهریور) راس ساعت ۱۰ صبح از مقابل مسجد حضرت محمد رسول‌الله(ص) آستارا و از جلوی مسجد جامع شهر لوندویل به سمت امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) برگزار می‌شود.

 

وی تصریح‌کرد: از آنجایی که هر ساله تعدادی از عاشقان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) به دلایلی همچون عدم توان مالی، بیماری و یا مشغله کاری امکان تشرف به کربلای معلی را ندارند بنابراین راهپیمایی همایش اربعین حسینی در آستارا برگزار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام رضازاده با اشاره به اینکه پس از پایان همایش بزرگ پیاده‌روی اربعین حسینی، عزادارن و عاشقان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و اهل‌بیت(ع) در آستان مقدس امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) حضور یافته و به عزاداری می‌‎پردازند، ادامه داد: در اجتماع بزرگ عزاداران اربعین، مراسم سخنرانی برگزار و مداحان به مداحی می‌پردازند.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا خاطرنشان‌کرد:عاشقان و شیفتگان اهل‌بیت(ع) و حسین بن‌علی(ع) در مسیر حرکت عزاداران با دایر کردن ایستگاه‌های صلواتی و موکب‌ها به توزیع چای، خرما، حلوا، شربت و ... خواهند پرداخت و عشق و ارادتشان را به شهدای دشت کربلا ابراز می‌کنند.

کد خبر 1216364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha