اربعین صحنه مقابله با دشمنان دین، اهل بیت (ع) و اسلام است

آیت ‌الله دژکام گفت: اربعین صحنه به میدان آمدن برای مقابله با دشمنانی است که با دین، اهل بیت (ع) و اسلام مخالف هستند و فردا در روز اربعین سومین حرم اهل بیت (ع) در این میدان حضور پر شور خواهند یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس،آیت ‌الله «لطف ‌الله دژکام»، امروز (جمعه 25 شهریور) در خطبه‌ های نماز جمعه شیراز با تسلیت اربعین حسینی گفت: از اقدامات دلدادگان اهل بیت (ع) در عراق برای پذیرایی از زائران امام حسین (ع) قدردانی می کنیم و ایران پس از عراق بیشترین شمار زائران کربلا را به خود اختصاص می دهد.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز افزود: راهپیمایی اربعین تیری به دل دشمن است و در آستانه اربعین حسینی، برگزاری راهپیمایی اربعین در سومین حرم اهل بیت (ع) در نظر گرفته شده است که از تمامی عاشقان اهل بیت (ع) برای شرکت در آن دعوت می کنیم.

وی اضافه کرد: اربعین صحنه به میدان آمدن برای مقابله با دشمنانی است که با دین، اهل بیت (ع) و اسلام مخالف هستند و فردا در روز اربعین سومین حرم اهل بیت (ع) در این میدان حضور پر شور خواهند یافت.

آیت الله دژکام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز هفته «دفاع مقدس» بیان کرد: دفاع مقدس حماسه بزرگ کشور اسلامی ماست که هرگز فراموش نمی شود و در دفاع مقدس، دلاوران ما برای خدا وارد میدان شدند و خداوند نیز آنها را یاری کرد که  نتیجه آن ثبات قدم و نصرت الهی ساخت ناو جنگی «شهید سلیمانی» به دست جوانان ایرانی و تامین امنیت خلیج فارس است.

وی ادامه داد: امروز از مرزهای کشور و آب‌ های خلیج فارس با همان روحیه دفاع مقدس حفظ و حراست می‌ شود و
مسیر شهدا مسیر حق و عدالت و خیرخواهی بوده که باید همواره راه آنها را ادامه دهیم.

امام جمعه شیراز گفت: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در هفته دولت از خدمات یک سال اخیر دولت جدید قدردانی فرمودند و باید برای تحقق جهاد تبیین همواره به بیان دستاوردها و واقعیت ها در جامعه بپردازیم.

وی با اشاره به تامین امنیت غذایی هم گفت: این ظرفیت در کشور باید فعال شود و فارس در این زمینه پیشرو است زیرا کشاورزان استان در تامین آذوقه کشور دارای کارنامه درخشان و کهنی هستند.

امام جمعه شیراز افزود: از ظرفیت فارس به عنوان یک خطه حاصلخیز است بنابراین توقع برای امنیت غذایی با اجرای برنامه های مناسب باید بهره مطلوب گرفته شود و باید برنامه راهبردی برای کشاورزی در استان فارس داشته باشیم.

آیت الله دژکام تصریح کرد: کشاورزی در استان فارس باید دانش ‌بنیان شود و سایر ارگان‌ ها و کشاورزان به جهاد کشاورزی کمک کنند تا با حرکت به سمت کشت های کم آب و دانش بنیان نتایج مطلوبی کسب کنیم.

کد خبر 1216383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha