خدمات‌رسانی حوزه سلامت در مرز شلمچه از انضباط بسیار خوبی برخوردار است

عبادی گفت: به نسبت گذشته خدمات رسانی حوزه سلامت به زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه از انضباط بسیار خوبی برخوردار شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، «عباس عبادی» امروز (جمعه ۲۵ شهریور) در حاشیه بازدید از مرز شلمچه و نحوه خدمات رسانی مرکز بهداشتی، درمانی و فوریت‌های پزشکی شهید قاسم سلیمانی مستقر در این مرز، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تقریبا از ۲ ماه گذشته فراخوانی برای حضور همکاران داوطلب پرستاری به منظور خدمت‌رسانی در ایام اربعین در مرزهای چندگانه کشور منتشر کردیم که خوشبختانه با اقبال و استقبال خیلی مناسبی مواجه شدیم.

 

معاون پرستاری وزارت بهداشت با بیان اینکه در مرز شلمچه بخشی از خدمات پرستاری توسط نیروهای داوطلب انجام می‌شود افزود: همکاران ما در دانشگاه علوم پزشکی آبادان نیز در این منطقه بسیار فعال هستند.

 

وی تصریح کرد: خوشبختانه یکی از قابلیت‌های نظام سلامت ما وجود شبکه‌های بهداشتی و درمانی است و اگر همین امروز در مرز شلمچه مورد بیماری‌ دیده شود بر اساس پایش صورت‌ گرفته بعد از مشاهده علائم بیمار ضمن ارائه خدمات اولیه، موضوع به حوزه سلامت مقصد اطلاع داده می‌شود.

 

عبادی اضافه کرد: در شهرستان مقصد نیز اگر زائر نیاز به قرنطینه یا سرویس خاص بهداشتی و درمانی داشت اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

 

وی با بیان اینکه تعدادی از همکاران در کنار نیروهای داوطلب در مرزهای خوزستان، کرمانشاه، ایلام و آذربایجان غربی در حال خدمات رسانی به زائران هستند، تاکید کرد: بیمارستان‌ها نیز در حالت آماده‌باش به سر می‌برند و در آن سوی مرز نیز خدمات سلامت برعهده نیروهای هلال احمر است.

 

معاون پرستاری وزارت بهداشت ابراز کرد: تعدادی از همکاران داوطلب نیز در کنار جمعیت هلال احمر در کشور عراق فعال هستند و تا حدود پنج روز بعد از اربعین نیروها در مرزها حضور دارند و هر چه قدر از اربعین گذر کنیم تراکم جمعیتی کمتر می‌شود و به نسبت مواکب سلامت نیز تعدادشان کمتر خواهد شد.

 

وی به فعالیت حوزه سلامت در پایانه مرزی شلمچه اشاره کرد و یاد آور شد: در مقایسه با گذشته انضباط بالایی را شاهد بودیم و ارائه خدمات سلامت نسبت به قبل معقول‌تر شده بود.

 

کد خبر 1216385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha