ضرورت احیای ارزش‌های دوران دفاع مقدس در جامعه/ پیاده‌روی اربعین به معنای انجام درست جهاد تبیین است

حجت‌الاسلام حسن زاده دفاع مقدس را دوران طلایی تاریخ کشور دانست و گفت: در آن دوران شهادت و ایثار ارزش حاکم بر جامعه بود و مردم در مقابل تمام دنیای استکبار ایستادند و به پیروزی رسیدند و امروز نیز این ارزش‌ها باید در جامعه زنده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، «حجت‌الاسلام سید ابوالحسن حسن‌زاده» امروز (جمعه ۲۵ شهریور) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اهواز، ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی اظهار کرد: زیارت اربعین از ویژگی‌های خاص حضرت سیدالشهدا (ع) و استثنایی‌ترین اجتماع جهان است.

 

خطیب این هفته نماز جمعه اهواز به آثار و برکات این اجتماع مردمی از نظر اعتقادی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و ... اشاره کرد و افزود: به فرموده مقام معظم رهبری، اربعین زمینه‌ساز تمدن بزرگ اسلامی است و مهمترین شاخصه تمدن نوین اسلامی، شاخصه اعتقادی و در رأس آن توحید در ابعاد مختلف آن است.

 

وی با بیان اینکه در قرآن کریم آمده که همه پیغمبران مردم را به توحید، عبودیت الهی و دوری از طاغوت دعوت کرده‌اند ادامه داد: سیدالشهدا (ع) مظهر این عبودیت و دوری از طاغوت است و کلام، رفتار و شهادت و اسارت اهل بیت (ع) ایشان همه جلوه‌هایی از این عبودیت است.

 

حجت‌الاسلام حسن زاده با اشاره به اینکه آنچه به سیدالشهدا (ع) عظمت می‌بخشد این است که ایشان ولی خدا هستند عنوان کرد: توحید و نفی شرک در زیارت اربعین بسیار مهم است و در این دعا عرضه می‌داریم که حضرت سید الشهدا (ع) برای اینکه بندگان خدا را از حیرت نجات دهند خون خود را در راه خدا فدا کردند تا به ما آگاهی بخشد و امروز هم باید این آگاهی و دشمن‌شناسی را داشته باشیم.

 

وی با اشاره به ارزش شهادت در زیارتنامه اربعین ابراز کرد: در جامعه مهدوی و اسلامی، دنیاگرایی به معنی دنیاپرستی وجود ندارد بلکه ارزش‌های اسلامی در آن حاکم است و یکی از مهمترین ارزش‌ها شهادت است؛ در جامعه مهدوی خبری از تعصبات قومی، مرزی و جغرافیایی نیست و این نشان بزرگی از تمدن عظیم اسلامی است و این ارزش‌ها باید در جامعه ما نیز حاکم شود.

 

خطیب نماز جمعه اهواز پیاده‌روی اربعین را به معنای انجام درست جهاد تبیین دانست و تصریح کرد: بنی امیه بعد از عاشورا، چهار مسجد ساختند و قصد داشتند با دین به مبارزه با اصل دین برخیزند و امروز نیز دشمن بیشتر فضای تبلیغاتی را به دست گرفته و اخبار نادرست را به سرعت و با گستردگی منتشر می‌کند؛ باید گفت اربعین مانع تحریف دشمن می‌شود و جلوی این تحریف‌ها را می‌گیرد.

 

وی با تقدیر از مسئولان و مردم جهت خدمات‌رسانی به زائران همایش بزرگ پیاده‌روی اربعین حسینی اضافه کرد: سهم زائرین خوزستان نسبت به جمعیت استان رتبه اول را در تمام کشور دارد و این بیانگر روحیه دینی و اعتقادی مردم است؛ اربعین همه ما را در کنار هم جمع کرد و یک افتخار ملی و مذهبی است که زیبایی‌های زیادی را به ما نشان داد.

 

حجت‌الاسلام حسن زاده در بخش دیگری از سخنان خود به ابلاغ سیاست‌های کلی برنامه هفتم پیشرفت و عدالت از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: این سیاست‌ها در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، علمی فناوری، سیاست خارجی، امنیتی، دفاعی، قضایی و حقوقی است که به سران سه قوه ابلاغ شده و خوزستان نیز سهم بالایی در این برنامه دارد.

 

وی با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس اذعان کرد: دوران دفاع مقدس، در کنار آسیب‌های که به کشور وارد شد و جوانانی که تقدیم کردیم، دوران ارزشمند و طلایی تاریخ کشور ماست.

 

خطیب نماز جمعه اهواز با بیان اینکه در آن دوران شهادت و ایثار ارزش حاکم بر جامعه بود و مردم در مقابل تمام دنیای استکبار ایستادند و به پیروزی رسیدند تاکید کرد: امروز این ارزش‌ها باید در جامعه زنده شوند.

 

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه به دستور رییس‌جمهور مبنی بر اختصاص ۶ هزار میلیارد تومان حق آلایندگی به شهرداری‌های خوزستان اشاره کرد و افزود: این پول باید درست هزینه شودو دستگاه‌ها نیز باید به وظایف خود به ویژه در اجرای پروژه‌ها و تسریع در اتمام آنها عمل کنند.

 

حجت‌الاسلام حسن زاده همچنین با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید از هفته آینده،  بر ضرورت ارتقای جایگاه اجتماعی و رفاهی معلمان و اساتید تاکید کرد و ادامه داد: مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه ارکان اساسی جامعه هستند اما متاسفانه نتوانستیم کاری کنیم که کرامت معلم و استاد در جامعه از نظر جایگاه اجتماعی و رفاهی در جایگاه شایسته باشد.

 

وی با اشاره به اینکه این قشر با مسائل معیشتی و اقتصادی مواجه هستند در حالی که دغدغه یک معلم باید تنها دانش آموز و دانشجو باشد خاطر نشان کرد: معلم نباید دغدغه شغل دوم داشته باشد؛ برخی از این مسائل به سیاست‌های کلان و برخی به استان خوزستان برمی‌گردد.

 

خطیب نماز جمعه اهواز از مسئولان آموزش و پرورش خواست رتبه آموزش و پرورش خوزستان را در کل کشور بالاتر ببرند و یاد آور شد: با وجود شرکت‌های متمول در استان نباید دانش آموزی داشته باشیم که دست از تحصیل بکشد و این مساله باید مورد توجه قرار بگیرد.

 

کد خبر 1216424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha