تجمع بزرگ‌ عاشورایی در شب اربعین حسینی در لنگرود

همزمان با اربعین شهادت اباعبدالله الحسین( علیه‌السلام ) و یاران باوفای ایشان مراسم عزاداری امشب( جمعه، ۲۵ شهریور) در جوار شهدای گمنام شهرستان لنگرود برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، اربعین حسینی روز ۲۰ ماه صفر و چهلمین روز واقعه کربلا و شهادت امام حسین(ع) است که به همین‌مناسبت و همزمان با اربعین شهادت حضرت اباعبدالله الحسین( علیه‌السلام ) و یاران باوفای ایشان، مراسم عزاداری امشب( جمعه، ۲۵ شهریور) در جوار شهدای گمنام شهرستان لنگرود با حضور پرشور عاشقان برگزار شد.


اربعین، زنده نگه داشتن یاد و نهضت شهیدان کربلا و رمز ماندگاری نهضت پربار حسینی و اعلام پای‌بندی به مکتب سرخ عاشوراست و در روز اربعین حسینی نیز مجالس و مراسم عزاداری و سوگواری شهادت امام حسین (علیه السلام)  در سراسر استان برپا می شود.


به گفته « کمال عباس نژاد » رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لنگرود  برپایی نمایشگاه عکس « همنفس با اربعین » در فضای مجازی، برپایی عصر شعر اربعین به همت انجمن ادبی حافظ، نشست بصیرتی واقعه عاشورا، اجرای نمایش سنتی و آئینی تعزیه توسط گروه تعزیه سیدالشهداء و ... از جمله برنامه های پیش بینی شده ایام اربعین حسینی در لنگرود بود.

 گفتنی است، راهپیمایی گسترده شیعیان نیر که سعی می‌کنند خود را با پای پیاده برای روز اربعین به کربلا برسانند، در سال‌های اخیر، به یکی از مهم‌ترین و گسترده‌ترین مراسم عزاداری شیعیان جهان، تبدیل شده و حتی در زمره بزرگترین اجتماعات مذهبی جهان قرار گرفته است.

کد خبر 1216454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha