عاشقان خاندان عصمت و طهارت(ع) در «آیین جهانی اربعین حسینی»حماسه‌ای تمام‌عیار از شور و شعور حسینی آفریدند

امیری مقدم،گفت:عاشقان خاندان عصمت و طهارت(ع) در «آیین جهانی اربعین حسینی»، به یاد کاروان اسرا درکربلا، حماسه‌ای تمام‌عیاراز شور وشعور حسینی آفریدند و با حضورآگاهانه خود پیام ظلم‌ستیزی، ایثار، معنویت و اخلاق را مخابره کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمانشاه و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمانشاه، "بهمن امیری مقدم" با صدور پیامی با تسلیت اربعین حسینی(ع) و گرامیداشت این روز ارزشمند، فرصت خادمی زوار اربعین در استان را غنیمتی بزرگ برای کرمانشاه برشمرد و از تمام مردم، بزرگان و مسوولان کشورهای ایران و عراق بویژه مردم مهمان نواز و ستاد اربعین کرمانشاه تقدیر و ابراز امیدواری کرد که با باز ماندن مرز بین المللی خسروی، شاهد تردد  میلیونی زوار از دروازه کربلا به عتبات عالیات باشیم.

 


استاندار کرمانشاه ،افزود: عاشقان خاندان عصمت و طهارت(ع) در «آیین جهانی اربعین حسینی»، به یاد کاروان امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) در نخستین اربعین تاریخ، بار دیگر حماسه‌ای تمام‌عیار از شور و شعور حسینی آفریدند و با حضور آگاهانه و مومنانه خود پیام ظلم‌ستیزی، ایثار، معنویت و اخلاق را به سراسر جهان مخابره کردند.

 

 

وی خاطر نشان کرد: این حماسه پرشکوه به عنوان «بزرگترین راهپیمایی و گردهمایی معنوی جهان» امسال در شرایطی برگزار شد که دشمنان صلح و دین، برای ممانعت از این حرکت عظیم اسلامی و نیز ایجاد ناامنی، شکاف و تفرقه میان جهان اسلام و به ویژه دو‌ ملت بزرگ ایران و عراق از هیچ‌ توطئه‌ای فروگذار نکردند. لیکن ارادتمندان بابصیرت اهل بیت(ع) با عواطف ناب مذهبی خویش و شعار وحدت‌بخش «لبیک یا حسین»ضمن خنثی‌سازی تمامی توطئه‌ها، عزت و انسجام جهان اسلام را به زیباترین شکل ممکن به نمایش گذاشتند.

 

 

امیری مقدم، تصریح کرد: بدینوسیله مراتب سپاس و تقدیر خاضعانه خود را به محضر مبارک رهبر معظم انقلاب «مدظله العالی»، رییس جمهور مردمی، مراجع عظام و علماء اعلام، هیئت وزیران، یکایک اعضای ستاد اربعین استان بویژه حضرت آیت‌الله علما نماینده  ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه و نیز مجموعه‌ دست‌اندرکاران و تلاشگران مردمی آیین جهانی اربعین اعم از هیئات مذهبی، تمامی موکب داران و خادمان حسینی به ویژه جوانان پرشور سراسر ایران و خصوصا جوانان  استان و شهرهای در مسیر زائران حسینی در کرمانشاه که با عزم راسخ، صفای باطن و‌ همت والای خویش الگوهای درخشانی از همدلی، اخلاص و مهمان نوازی را به نمایش گذاشتند، ابراز مینمایم.

 

استاندار کرمانشاه ،اظهار کرد: همچنین بر خود لازم میدانم از اصحاب رسانه اعم از رسانه‌ ملی، خبرگزاری‌ها، رسانه‌های مکتوب و فعالان فضای مجازی و نیز روابط عمومی های سختکوش که با اطلاع‌رسانی به موقع و انعکاس این حرکت عظیم مردمی، در مدیریت هرچه بهتر این آیین جهانی نقش‌آفرینی کردند، تشکر کنم.

 

وی گفت: بی‌گمان؛ تحقق این حماسه عظیم بدون تلاش، مشارکت و همدلی مردم و مسئولان دولت عراق در تأمین امنیت و شرایط مناسب برای حضور میلیون‌ها زائر و عزادار امام حسین(ع)، میسر نبود. لذا به سهم خود از دولت و ملت برادر، عراق به ویژه مردم شریف استانهای همجوار استان کرمانشاه در کشور عراق بابت این همراهی و حضور قدردانی مینمایم.

 

امیری مقدم ،اظهار کرد: استان کرمانشاه طی سه ماه گذشته، ضمن برگزاری آیین محرم و افتخار میزبانی باشکوه «اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی»، متعاقب بازگشایی مرز خسروی به روی زوار اربعین، چهره‌ای کاملا عاشورایی و حسینی داشته و مردم و مسوولین استان به صورت شبانه روزی در خدمت صادقانه به زائرین سیدالشهدا سنگ تمام گذاشته و این توفیق خدمت همچنان ادامه دارد.

 

استاندار کرمانشاه در پایان ،گفت: امید آنکه در سالهای آتی نیز با استمرار تردد زوار عزیز حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام از «مرز بین المللی خسروی»، به عنوان قدیمی ترین و نزدیکترین مرز به عتبات عالیات، همچنان شاهد میزبانی شایسته مردمان مهمان‌نواز استان کرمانشاه -دروازه‌ کربلا- از زائران میلیونی آل الله باشیم.

 

کد خبر 1216488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha