اربعین حسینی کلیدی برای ظهور حضرت ولی‌عصر (عج) است

حجت‌الاسلام آذرافروز گفت: به هر میزانی که نسبت به اربعین توجه بیشتری داشته باشیم، بیداری که در بین مسلمانان و غیرمسلمانان ایجاد می‌شود، می‌تواند کلیدی برای ظهور حضرت ولی‌عصر (عج) باشد.

«حجت‌الاسلام حسن آذرافروز» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی اظهار کرد: اربعین با اهمیت و حساس محسوب می‌شود و به عنوان یک راهبرد کاملا رو به جلو، در مقابل دشمنان قرار گرفته است.

 

مسئول برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی حوزه‌های علمیه خوزستان افزود: حدود یک دهه است که در جهان تشیع، اربعین حال و هوای دیگری پیدا کرده و به حدی شده که در بین بقیه ادیان الهی گسترش یافته و روز به روز جای خود را باز می‌کند.

 

وی با بیان اینکه همانطور که در روایات و احادیث آمده، زیارت اربعین یکی از نشانه‌های مؤمنان است اذعان کرد: پیاده‌روی اربعین و زیارت حضرت سیدالشهدا (ع) جایگاهی خاص دارد و یک استراتژی و راهبرد در مقابل دشمنان است.

 

حجت‌الاسلام آذرافروز تصریح کرد: هر ساله با فرارسیدن ایام اربعین حسینی، دشمن کار تبلیغاتی، رسانه‌ای و جنگ تبلیغاتی خود را گسترده می‌کند تا بتواند مردم را از این حرکت معنوی، زیارتی و اعتقادی منصرف کند ولی تیر آنها به هدف نمی‌خورد و مأیوس و بازنده می‌شوند.

 

وی عنوان کرد: امسال هجمه‌های بسیار زیادی از سوی دشمنان به ویژه در فضای مجازی شکل گرفت تا مردم را از این حرکت باز دارند اما مردم دست آنها را خواندند و نقشه‌هایشان را نقش بر آب کردند.

 

مسئول برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی حوزه‌های علمیه خوزستان با اشاره به اینکه اربعین نقش بی‌بدیلی در آموزه‌ها و فرهنگ دینی ما دارد خاطر نشان کرد: به هر میزانی که نسبت به اربعین توجه بیشتری داشته باشیم، بیداری که در بین مسلمانان و غیرمسلمانان ایجاد می‌شود، می‌تواند کلیدی برای ظهور حضرت ولی‌عصر (عج) باشد.

 

کد خبر 1216515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha