جهان در مغناطیس حسین بن علی علیهما السلام/زیارت اربعین؛ روز وصل دوستداران

میلیون ها نفر از عاشقان اباعبدالله الحسین علیه السلام از اقصی نقاط جهان در روز اربعین خود را به کربلای معلی رسانده اند؛ موج خیره کننده جمعیت حتی تا خیابان های اطراف منتهی به حرم های مطهر جوشان و خروشان در حرکت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان اعزامی به پیاده روی اربعین؛ میلیون ها نفر از عاشقان اباعبدالله الحسین علیه السلام از اقصی نقاط جهان خود را به کربلای معلی رسانده اند.

 

 

جمعیتی که برآورد می شود از مرز ۲۰ میلیون نفر گذشته، از راه های دور و نزدیک، به صورت سواره و پیاده، در اربعین حسینی در کربلای معلی تجمع کرده است.

 

 

حرم مطهر امام حسین علیه السلام و علمدار باوفایش ابالفضل العباس علیه السلام مملو از جمعیت است؛ به ویژه در روزهای اخیر سیل جمعیت چنان است که در بین الحرمین و خیابان های منتهی به حرم های مطهر جمعیت به صورت فشرده حرکت می کند.

 

 

موج خیره کننده جمعیتی که در کربلا حضور دارد جوشان و خروشان در حرکت است؛ ورودی و خروجی های حرم مطهر لحظه ای خالی از این موج نیست؛ زن و مرد، کودک و نوجوان و بزرگسال و سالخورده همه و همه آمده اند تا در اربعین به محضر امام خویش عرض ارادت کنند. 

 

 

حرم های مطهر با فرازهایی از زیارت ناحیه مقدسه که خود روضه مجسم است و با عباراتی از جمله " وا زینباه" سیاه‌پوش است. 

 

 

داخل حرم مطهر، جمعیت به دلیل ازدحام بالا، بیشتر روی پا ایستاده است؛ در بین الحرمین نیز هیچ نقطه ای برای نشستن یافت نمی شود و جمعیت مدام در حرکت است. 

 

 

در فضاهای مجاور اعم از خیابان و پیاده روها نیز آنقدر ازدحام جمعیت بالا است که جمعیت بیشتر روی پا است.

 

 

با وجود ازدحام بالای جمعیت بی سابقه ای که در یک مقطع زمانی واحد و در یک مکان مشخص تجمع کرده اما هیچگونه کمبودی از نظر موادغذایی و آب آشامیدنی وجود ندارد و موکب ها حتی تا نزدیکی حرم مطهر نیز خدمت رسانی می کنند. 

 

 

زیارت حضرت سیدالشهدا علیه السلام در اربعین یکی از متفاوت ترین و عالی ترین زیارات است؛ زیارتی اسرار آمیز که روح و روان انسان را متاثر از خویش می کند. 

 

 


زیارت اربعین به ویژه با سبک و سیاقی که سال های اخیر به خود گرفته و مردم از شهرهای دور و نزدیک پیاده به سمت کربلای معلی می آیند، یک زیارت انسان ساز به معنی واقعی کلمه است اگر حقیقتاً قدر و ارزش آن دانسته شود.

 

 

 

زیارت اربعین یادآور طنین گام های خسته اما پر از اشتیاق خواهر داغداری است که پس از ۴۰ روز پرمرارت و جانکاه، به زیارت برادران خویش آمده تا غم دل با آنان بگوید. 

 

 

زیارت اربعین؛ روز وصل دوستداران است؛ روز وارد شدن جابر و عطیه ی کوفی بر آستان پرمُهر حسین بن علی علیهماالسلام.

 

 

زیارت اربعین؛ فصلی از شکوه بندگی و تسلیم محض در برابر امر الهی است.
 


 

کد خبر 1216541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha