دلدادگان حسینی با سردادن ندای  «لبیک یا حسین» از راه دور عرض ارادت کردند

جاماندگان اربعین حسینی اگر چه شاید تنها قلب بی‌قرارشان با حضور در بین‌الحرمین آرام می‌گرفت اما امروز آمدند شاید با حضور در این راهپیمایی مرهمی برای عطش قلب بی‌قرارشان باشد.

به گزارش  خبرگزاری شبستان از سمنان؛(عصمت سالار)

اربعین یعنی به یاد امام شهید بودن؛ اربعین یعنی داغ حسین و اصحابش هنوز تازه است و تا ابد ابدیت نیز این داغ به دل‌ها تازه می‌ماند. قیام عاشورا هرگز فرو نخواهد نشست و پیروان امام حسین در جهان اسلام بالاخره روزی انتقام خون سرخ شهدای کربلا را از ظالمان جهان خواهند گرفت و اثبات خواهند کرد که گفتمان هیهات منا الذله جاودانه بر تارک فرهنگ اسلام و تشیع می‌درخشد.

 

دشمنان اسلام و مسلمین هم کفار کوردل بودند و هم منافقانی که در ظاهر ادعای مسلمانی داشته، اما راه و روش ظالمین جهان را در پیش گرفتند.

 

اربعین روزی است که ثابت می‌کند خون شهدا و مظلومین جهان بالاخص امام حسین و یارانشان همواره رنگین است و نام و یادشان همواره در اذهان شیعیان، مسلمین و آزادی‌خواهان جهان زنده است.

 

راهپیمایی اربعین حسینی به عنوان بزرگ‌ترین همایش اتحاد و انسجام جهان اسلام با توجه به کارکرد‌هایی که در آن وجود دارد می‌تواند به عنوان یکی از مهمترین زمینه‌های ایجاد همدلی بین مسلمانان و کشور‌های اسلامی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای درنظر گرفته شود.

 

مراسم معنوی پیاده روی دلدادگان حسینی در هشت شهرستان استان سمنان با حضور پرشور مردم متدین و خداجوی دیار قومس، دیار سه هزار شهید دفاع مقدس، برگزار شد.

 

از صبح امروز مسیرهای اربعین دلدادگان حسینی میزبان خیل عظیم جمعیت عاشق آل الله بود.

 

مسیرهای از پیش مشخص شده در هشت شهرستان و ده‌ها روستای استان سمنان از ساعتی قبل از موعد مقرر مملو از جمعیت بود. جمعیتی عاشق که آمدند تا در راهپیمایی نمادین دلدادگان حسینی شرکت کنند.

 

مردم بار دیگر با حضور پرشور و گسترده خود و با قدم های محکم خود ثابت کردند تا پای جان پای اسلام، تبعیت از ولایت فقیه و ارزش های انقلاب ایستاده اند و در برابر توطئه های دشمنان سر خم نمی کنند و رستاخیز عظیم پیاده روی اربعین هیچ گاه به فراموشی سپرده نمی شود.

 

جاماندگان اربعین حسینی اگر چه شاید تنها قلب بی‌قرارشان با حضور در بین‌الحرمین آرام می‌گرفت اما امروز آمدند شاید با حضور در این راهپیمایی مرهمی برای عطش قلب بی‌قرارشان باشد. آری امروز سراسر استان سمنان پر بود از عاشقانی که جامانده بودند.

 

امروز مرد و زن و کودک و پیر و جوان به آرزوی حرم فرزندان حضرت علی(ع) و عشق به خاندان اهل بیت(ع) راهی مسیری شدند که پایانش دلدادگی به مفهومی به نام آزادگی است.

 

هرچند جسم آنان از قافله نجف به کربلا جامانده بود ولی با هزاران امید و با دلی که به کربلا سفر کرده زیر آفتاب مشغول عزاداری و خدمات رسانی در موکب‌ها به عزاداران حسینی بودند.

 

حرکت پرشور جاماندگان در پیاده روی اربعین حسینی با گام‌هایی از جنس عشق و محبت از ابتدای روز شروع شده است و دلدادگان حسینی با سردادن ندای  «لبیک یا حسین» از راه دور به امام حسین(ع) عرض ارادت کردند.

 

آنچه در این مردم جا مانده بود، شور و عشقی بی مانند به راه امام حسین(ع) بود که می‌توانستی از قدم‌هایشان در کنی. از اشک‌هایی که در مسیر بر گونه می‌غلتید تا پاهایی که استوار بود بر مسیر حق.

 

وجود موکب ها در مسیر تداعی کننده پیاده روی اربعین در عراق است و به خصوص موکب های فرهنگی حس معنوی خوبی ایجاد می کنند.

 

 

کد خبر 1216628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha