حضرت زینب(س) الگوی عفاف و حجاب است

به گفته امام جمعه سلطانیه، اسرای کربلا در مجلس یزید نیز بخاطر نداشتن نقاب، با دست صورت خود را گرفته بودند تا نامحرمان صورت آنان را نبینند، گفت: حضرت زینب (س) الگوی عفاف و حجاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت الاسلام سید عمران حسینی نسب امروز در چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سلطانیه با اشاره به روایتی در مورد فضیلت کربلا گفت: خداوند زمین کربلا را ۲۴ هزار سال قبل از اینکه مکّه را حرم امن قرار دهد، حرم امن و مبارک قرار داد و آن زمین براى اهل بهشت مانند ستاره درخشان می درخشد.

 

امام جمعه سلطانیه با اشاره به مقام و منزلت زائران امام حسین علیه‌السلام و با بیان اینکه زائران امام حسین (ع) در حالی وارد بهشت می شوند که دیگران در موقف حساب هستند، گفت: هیچ کس نیست در روز قیامت مگر اینکه آرزو می‌کند ای کاش امام حسین علیه السلام را زیارت کرده بود آن هنگامی که می بیند زوار امام حسین علیه السلام چقدر نزد خداوند مورد کرامت واقع می‌شوند.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان سلطانیه با بیان اینکه عدد اربعین دارای اسرار و حکمت هایی است و در فرهنگ دینی جایگاه ویژه ای دارد، به آیات و روایاتی که واژه اربعین در آنها بکار رفته و حکمت هایی که بیان شده اشاره کرد و افزود: یکی از مختصات ویژه امام حسین علیه‌السلام "اربعین" است.

 

وی با بیان اینکه پیاده روی اربعین از نجف تا کربلا به تأسی از حرکت کاروان اسرای کربلا از کربلا تا کوفه است و کوفه و کربلا هر دو مکانی مقدس هستند و مختص آنجاست، افزود: مراسم اربعین در اماکن دیگر بهتر است بصورت دسته روی مرسوم و عزاداری در مساجد باشد.

 

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه اسرای کربلا وقتی وارد کوفه شدند و کوفیان نان و خرما آوردند قبول نکردند اما چادر را از آنان پذیرفتند و در مجلس یزید نیز بخاطر نداشتن نقاب، با دست صورت خود را گرفته بودند تا نامحرمان صورت آنان را نبینند و این نشانگر اهمیت عفاف و حجاب است، تاکید کرد: حضرت زینب (س) الگوی عفاف و حجاب است.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان سلطانیه به مساله عفاف و حجاب و اجرای طرح عفاف و حجاب در ادارات اشاره کرد و افزود: در طرح عفاف و حجاب در ادارات مسئول اداره موظف به اجراست و خود نیز باید پاسخگو باشد.

 

حسینی نسب با اشاره به ابلاغ و اجرای طرح عفاف و حجاب در ادارات گفت: بر اساس آیات صریح ۳۱ نور و ۵۹ احزاب حجاب واجب الهی و دستور قرآنی است.

 

سرهنگ سلیمی فرمانده سپاه ناحیه و دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سلطانیه به تشریح وظائف اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر و امیرلو مسئول دفتر نمایندگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به تشریح شاخص های نظارت بر طراحی، تولید و عرضه پوشاک پرداخت.

کد خبر 1216683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha