حضور۳۰ هزار کاشانی در پیاده روی نجف به کربلا/استاندار اصفهان از زائران پذیرایی کرد

فرماندار ویژه کاشان از حضور۳۰ هزار زائرکاشانی در مسیر پیاده روی نجف به کربلا در ایام اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، محمدشریف زارعی در گفت و گو با خبرنگاران گفت: امسال بیش از ۳۰ هزار زائر از منطقه کاشان در پیاده‌روی اربعین حسینی در مسیر نجف و کربلا شرکت کردند.

 

فرماندار ویژه کاشان افزود: از این تعداد ۱۹ هزار زائر حدود ۶۳ درصد شرکت کنندگان مرد و ۱۱ هزار نفر یعنی قریب به ۳۷ درصد زائران بانوان بودند.

 

زارعی ادامه داد: در طول ایام منتهی به اربعین حسینی، برای حضور در پیاده‌روی اربعین حسینی ۱۷ هزار گذرنامه جدید صادر و ۵ هزار گذرنامه هم تمدید شد.

 

فرماندار کاشان ادامه داد: یکصد دستگاه اتوبوس وظیفه جابجایی ۱۸ هزار نفر از شرکت‌کنندگان را در قالب ۶۰۰ سفر رفت و برگشت تا نقطه صفر مرزی ایران و عراق بر عهده داشتند.

 

محمدشریف زارعی ادامه داد: ۱۳ موکب از شهرستان کاشان در مسیر نجف به کربلا حضور داشتند و تا پایان پیاده‌روی اربعین خدمت‌رسانی و پذیرایی از زائران پیاده اربعین حسینی را بر عهده داشتند.

 

وی افزود: همچنین با کمک خیّران کاشانی، ۱۴۰ گالن گلاب و عرقیات، توسط اداره حج و زیارت کاشان برای موکب‌های مستقر در مرز مهران و داخل عراق ارسال شد.

 

وی افزود:  دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان هم در جریان حضور خود در کربلای معلی، از موکب وارثان شهید اردهال و تعدادی از دیگر از موکب های استان اصفهان بازدید و ضمن پذیرایی از زائران، با خادمان این مواکب دیدار و گفت و گو کرد. 

کد خبر 1216695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha