خدمات‌رسانی به بیش از ۸ هزار زائر در مرکز درمانی شهید سلیمانی

صالحی گفت: از روز ۱۲ شهریور تاکنون که فعالیت ما در مرکز بهداشتی، درمانی و فوریت‌های پزشکی شهید سلیمانی آغاز شد تاکنون هشت هزار و ۱۸۵ زائر توسط پزشکان فعال در این مرکز معاینه شدند.

«سید محمد صالحی» ظهر امروز (شنبه ۲۶ شهریور) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان خوزستان اظهار کرد: از روز ۱۲ شهریور تاکنون که فعالیت ما در مرکز بهداشتی، درمانی و فوریت‌های پزشکی شهید سلیمانی آغاز شد تاکنون هشت هزار و ۱۸۵ زائر توسط پزشکان فعال در این مرکز معاینه شدند.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آبادان با اشاره به اینکه بیشتر بیماران به صورت سرپایی درمان شدند افزود: بیماران گرمازده و قلبی و عروقی بیشترین مراجعات به پزشکان مرکز شهید سلیمانی را تشکیل می‌دادند.

 

وی تصریح کرد: در همین بازه زمانی ۲۳۸ بیمار برای ادامه درمان خود به بیمارستان‌های پشتیبان این دانشگاه از جمله بیمارستان ولیعصر (عج) خرمشهر و آیت‌اله طالقانی آبادان اعزام شدند.

 

صالحی با بیان اینکه ۱۵ پزشک در مرکز شهید سلیمانی مرز شلمچه خدمات‌رسانی می‌کنند ادامه داد: در هر شیفت کاری ۲ تا چهار پزشک عمومی و یک پزشک طب اورژانس فعالیت می‌کنند و در عین حال شاهد حضور متخصصان داخلی و جراح عمومی نیز در این مرکز بودیم.

 

وی بیان کرد: اتاق عمل سرپایی، اتاق مامایی، واحد تزریقات توسط پرستاران خانم و آقا و واحد تریاژ ما نیز در این مرکز به زائران سید و سالار شهیدان خدمات‌رسانی می‌کنند.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آبادان از حضور پزشکان سراسر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در مرز شلمچه خبر داد و ابراز کرد: در بین بیمارانی که مرکز شهید سلیمانی به بیمارستان ولیعصر (عج) خرمشهر اعزام شدند بر روی ۳۵ بیمار عمل جراحی انجام شد که از این تعداد ۲۵ بیمار جراحی ارتوپدی و ۱۰ جراحی عمومی شدند و همگی حال مساعدی دارند.

 

وی به بستری ۲۱ زائر در بیمارستان‌های پشتیبان دانشگاه علوم پزشکی آبادان اشاره کرد و یاد آور شد: حدود ۵۵۰ نفر از زائران نیز به بیمارستان ولیعصر (عج) مراجعه کردند که از این تعداد ۱۷۶ نفر بستری موقت شدند.

 

کد خبر 1216719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha