پیاده روی اربعین، تجلی «ما رأیت الا جمیلاً» است

یکی از مدرسین و پژوهشگران حوزه علمیه خواهران گفت: پیاده روی اربعین و حضور زائران در این مسیر نورانی، تجلی «ما رأیت الا جمیلاً» است.


فاطمه حکیمی در گفتگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با گرامیداشت اربعین حسینی گفت: هر چند مصیبت های ناگواری در کربلا، نسبت به اهل بیت(ع) اتفاق افتاد و پس از این واقعه عظیم، حضرت زینب(س) همراه با اسیران به نزد عبیدالله بن زیاد بردند و در مسیر زخم زبان های بی شماری را شنیدند اما ایشان اعلام کرد «ما رأیت الا جمیلاً».


این پژوهشگر حوزه عنوان کرد: ایشان در ادامه فرمودند شهدای کربلا کسانی بودند که خداوند، شهادت را برای آنها انتخاب کرده بود، و در روز قیامت، تو را به همراه آن ها در یک جا جمع کند تا هر کدام دلیل خود را بیاورید، و آن وقت خواهی دید که چه کسی پیروز است.


وی عنوان کرد: در کربلا هر چه زیبایی ترسیم شد، در جبهه حق تحقق یافت و این همان زیبایی محض است که زشتی ها و پلیدی های جبهه مخالف را به خوبی ترسیم کرد، پس با همه اتفاقات ناگوار، چیزی جز زیبایی دیده نمی شد.
حکیمی بیان کرد: امروز نیز پس از گذشت 14 قرن، می بینیم پیاده روی اربعین و حضور زائران در این مسیر نورانی، تجلی «ما رأیت الا جمیلاً»ست.


وی خاطرنشان کرد: کربلا صحنه ظهور حق علیه باطل است و اربعین حسینی، جلوه حضور عاشقان و ارادتمندان و حرکت به سمت روشنایی و نور است.
این پژوهشگر و مدرس گفت: پیاده‌روی اربعین دارای آثار و برکات زیادی برای مسلمانان و شیعیان و شیفتگان است و در این حرکت میلیونی و با شکوه و معنوی و الهی، ظرفیت های عظیمی دیده می شود که نباید از کنار آن به سادگی گذشت.


وی افزود: همدلی و ایثار و فداکاری و وحدت دینی و ظلم ستیزی و احیای امر به معروف و گسترش محبت و عشق به سیدالشهدا و ...از جمله این آثار و برکات است.
پژوهشگر حوزه های علمیه خواهران بیان کرد: بر اساس روایتی از حضرت امام حسن عسکری(ع) ، بزرگ داشت روز اربعین و زیارت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در آن روز، یکی از پنج علامت مؤمن است.


وی عنوان کرد: امام صادق (ع) در مورد اربعین فرمودند:شخصی که به زیارت قبر حضرت حسین بن علی علیهما السّلام می رود، زمانی که از اهلش جدا شد با اولین گامی که برمی دارد تمام گناهانش آمرزیده می شود سپس با هر قدمی که برمی دارد پیوسته تقدیس و تنزیه شده تا به قبر برسد و هنگامی که به آنجا رسید حق تعالی او را خوانده و با وی مناجات نموده و می فرماید: «بنده من! از من بخواه تا به تو اعطاء نمایم، من را بخوان اجابتت نمایم، از من طلب کن به تو بدهم، حاجتت را از من بخواه تا برایت روا سازم»، راوی می‌گوید، امام علیه السّلام فرمودند: «و بر خداوند متعال حق و ثابت است آنچه را که بذل نموده اعطاء فرماید.


حکیمی اظهار داشت: رهبر انقلاب نیز اربعین اباعبدالله (ع)را در احیاگری فلسفه‌ی شهادت و استمرار نهضت ظلم ستیزانه‌ی امام حسین (ع) می‌دانند و درس بزرگ آن را زنده نگه داشتن یاد و خاطره‌ی شهادت در مقابل تبلیغات دشمن معرفی می‌کنند.
 

کد خبر 1216774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha