برگزاری همایش نمایش‌خوانی عاشورائیان در همدان/ پاسداشت ارزش های مذهبی در قالب نمایش

ویژه گفت: همایش تئاتر عاشورائیان با هدف پاسداشت ارزش‌های مذهبی و نمایش آخرین تولیدات هنرمندان تئاتر استان در حوزه دینی و عاشورایی ۳۰ و ۳۱ شهریور در همدان برگزار می‌شود.

مسعود ویژه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از همدان گفت: تئاتر یک هنر ارزشی بوده که می تواند زمینه ساز انتقال معانی و مضامین دینی و ارزشی در نهاد جامعه باشد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان  با بیان اینکه امروز هنرهای مختلف به وی‍‍ژه تئاتر مخاطبان بسیاری در بین آحاد جامعه از جمله قشر جوانان و نوجوانان دارد، افزود: باید با استفاده از این ظرفیت در راستای توسعه فعالیت های معنوی و انتقال پیام‌ها تلاش کرد.

 

وی افزود: جامعه امروزی بیش از هر موضوع دیگر نیازمند توجه به بخش‌های معنوی بوده و هنر این ظرفیت را در خود دارد که در این راستا خوب عمل کند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان  گفت: ماندگاری هنر به قدری زیاد و تأثیر گذار است که هم اکنون با گذشت سالیان زیادی از برخی وقایع تاریخی و مذهبی، همچنان هنرمندان این وقایع ماندگار را به نمایش و اجرا در می آورند.

 

ویژه با بیان اینکه فراخوان این همایش با موضوع عاشورایی، تیرماه منتشر شده بود؛ اظهار کرد: در مهلت مقرر بیش از 40 اثر از هنرمندان استان از شهرستان های همدان، ملایر، کبودراهنگ، رزن، بهار، و درگزین به دبیرخانه همایش ارسال شد.

 

ویژه با تأکید بر اینکه آثار ارسالی توسط سه نفر از کارشناسان و صاحب‌نظران حوزه هنرهای نمایشی به عنوان هیأت انتخاب، بررسی می‌شود؛ افزود: این همایش مرحله بازخوانی نداشته و ارزیابی از طریق آثار ضبط شده بر روی لوح فشرده انجام شده و اسامی نمایشنامه‌های راه یافته به همایش، هفته آینده (27 شهریورماه) اعلام خواهد شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خاطرنشان کرد: یازدهمین همایش نمایشنامه‌خوانی استان همدان روزهای30 و 31 شهریورماه در مجموعه تئاتر شهر همدان (سالن اصلی شهید آوینی و پلاتو استاد عاشورپور) برگزار می‌شود.

 

ویژه با بیان اینکه اختتامیه این همایش روز پنجشنبه 31 شهریورماه برگزار خواهد شد؛ تصریح کرد: علاوه بر پرداخت کمک هزینه به گروه‌های پذیرفته شده؛ به انتخاب هیات داوران در بخش‌های متن، کارگردانی، بازیگر زن و مرد و توضیح صحنه‌خوان، برگزیدگان معرفی و تجلیل می‌شوند.

 

 

 

کد خبر 1216778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha