افزایش عوارض نباید منجر به رکود ساخت و ساز شود

پایین‌محلی با اشاره به انتقاداتی که در خصوص افزایش عوارض ساخت و ساز در شهر گرگان وجود دارد، گفت: اینگونه تصمیمات باید کارشناسی شده باشد و منجر به رکود ساخت و سازها در شهر نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، «عیسی پایین‌محلی» امروز (یکشنبه ۲۷ شهریور) در جلسه بررسی مسائل و مشکلات ساخت و ساز در شهر گرگان با اشاره به انتقاداتی که انبوه‌سازان نسبت به افزایش عوارض ساخت و ساز دارند، اظهار کرد: در این زمینه نقدها و گلایه‌هایی وجود دارد که باید در جلسات کارشناسی آنها را بررسی و برطرف کنیم.

 

فرماندار گرگان خاطرنشان کرد: لایحه افزایش عوارض ساخت و ساز برای سال ۱۴۰۱در کمیته انطباق به تصویب رسیده است و امکان تغییر یا اصلاح و رفع آن وجود ندارد.

 

وی افزود: اگر افزایش عوارض منجر به رکود بخش مسکن، کاهش درآمدهای شهرداری، افزایش قیمت مسکن و کاهش قدرت خرید مردم شده است باید راهکاری قانونی ولو اگر سخت و طولانی هم باشد، پیگیری کنیم.

 

پایین‌محلی ادامه داد: از سوی دیگر اگر این تسهیل‌گری برای فعالیت انبوه‌سازان انجام نشود به مرور سبب خروج سرمایه از شهر و استان خواهد شد که مطمئناً کسی با آن موافق نیست.

 

وی گفت: برای بررسی بیشتر و پیدا کردن راهکاری قانونی برای برطرف کردن چالش‌های پیش رو، یک بازه زمانی ۱۵روزه تعیین شد تا براساس آیتم‌های مختلفی مانند قیمت زمین، قیمت ساخت، قیمت فروش، سود دوران مشارکت و ... بتوانیم به یک جمع‌بندی کارشناسی برسیم.

 

کد خبر 1216827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha