۵۰عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس رونمایی می شود/ برگزاری اجتماع ۱۰۰۰ نفری سلام فرمانده در پارک موزه مازندران

سردار ملکی با بیان اینکه برنامه‌های هفته دفاع مقدس از بیست و نهم شهریور با دیدار و تکریم از خانواده معظم ده هزار و چهارصد شهید آغاز می‌شود، گفت: رونمایی از ۵۰عنوان کتاب مکتوب و صوتی با موضوع دفاع مقدس از مهمترین برنامه‌هاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، سردار «عبدالله ملکی» امروز (۲۷شهریور) در نشست خبری ویژه هفته دفاع مقدس به اجتماع میلیونی دلدادگان حسینی از بیش از ۸۰کشور در مسیر پیاده روی اربعین اشاره و اظهار کرد: بیش از ۱۲هزار موکب به زوارالحسین (ع) خدمت کردند. 

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران ضمن گرامیداشت مناسبت های دهه پایانی ماه صفر به تقارن ایام رحلت رسول گرامی اسلام(ص)، شهادت امام رضا (ع) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) با هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: برنامه ها هفته دفاع مقدس با شعار ما قوی هستیم برگزار می شود. 

 

وی به اهمیت تبیین جایگاه دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: تاکنون ۲۴هزار شهید در کردستان دادیم چراکه جلوی تجزیه این استان را بگیریم. باید این رشادت های فرزندان این آب و خاک تبیین شود.

 

سردار ملکی از مردم به عنوان یکی از مولفه های قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یادکرد و افزود: در این برحه از زمان با وجود تحریم های ناجوانمردانه دشمنان انقلاب و کارشکنی هایی که علیه نظام صورت می گیرد باید مردم را «تَواصَوْا بِالْحَقِّ وَ تَواصَوْا بِالصَّبْرِ» دعوت کنیم. 

 

وی با بیان اینکه ۶۵درصد مردم عراق شیعه هستند و به جهت جلوگیری از  صدور انقلاب اسلامی، رژیم بعث جنگ تحمیلی را با همکاری سردمداران جنایتکار خود علیه ایران اسلامی آغاز کرد، ادامه داد: صدام از سال ۱۳۵۸ جنگ خود با ایران را آغاز کرد. 

 

سردار ملکی با بیان اینکه ایمان به خدا و پیروی ملت ایران از خط امام موجبات پیروزی در دوران دفاع مقدس را فراهم آورد، افزود: دشمن جنگ جهانی با مقیاس کوچک تر را برایران تحمیل کرد.زن و مرد با دست خالی در مقابل دشمن تابن دندان مسلح قد علم کردند.

 

وی با بیان اینکه دفاع مقدس، عاشورای انقلاب اسلامی است، گفت: تلاش داریم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، رشادت ها، ایثار و مقاومت ملت ایران در رژیم بعث از اذهان پاک نسود. 

 

سردار ملکی از تشکیل ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس استان مازندران خبر داد و افزود: ۱۴کمیته ذیل این ستاد شکل گرفت.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه رئیس ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استاندار و جانشین ستاد فرمانده سپاه کربلاست و دبیری آن را اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان بر عهده دارد، افزود: برنامه های ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در شهرستانها به ریاست فرمانداران و دبیری فرماندهان سپاه و حانشین دبیر مسئولین دفاتر حفظ آثارو نشر ارزش های دفاع مقدس اجرایی می شود. 
  

 

سردار ملکی با بیان اینکه برنامه‌های هفته دفاع مقدس از بیست و نهم شهریور در قالب ۳۵عنوان و ۳۵۰۰فعالیت با دیدار و تکریم از ده هزار و چهارصد شهید آغاز می‌شود، ادامه داد: این برنامه در شهرستان‌ها و روستا‌ها و بخش‌ها انجام خواهد شد. 
  

 

وی دیدار و تکریم یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس را از برنامه های هفته دفاع مقدس اعلام کرد و با بیان اینکه این برنامه در بیت رهبری انقلاب به صورت زنده برگزار خواهد شد، عنوان کرد: همچنین این برنامه در سطح استانها نیز برگزار می شود و در استان مازندران به صورت نمادین با حضور پانصد پیشکسوت دفاع مقدس استان در سالن غدیر سپاه کربلا برگزار خواهد شد. 

 

 سردار ملکی ادامه داد: این برنامه سه سال در مازندران اجراشد و امسال نیز از ۸صبح تا ۱۰برنامه استانی در سالن غدیر سپاه کربلا با پخش مستقیم از طریق صدا و سیمای مرکز مازندران برگزار و از ساعت ۱۰به بعد به صورت ویدئوکنفرانسی از بیت امام خامنه ای(مدظله العالی) همزمان با سراسر کشور برنامه خواهیم داشت. 
  

وی با بیان اینکه ۶۰هزار نفر برای آئین تجلیل از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس سهمیه استانی داریم، افزود: فرمانداران تلاش کنند در کنار لوح سپاس، هدایای نقدی نیز جهت تکریم یادگاران دفاع مقدس تدبیر شده است. 

 

سردار ملکی با بیان اینکه بازسازی عملیات والفجر هشت به مدت سه شب در مرکز فرهنگی دفاع مقدس با مسئولیت سپاه کربلا اجرا می شود، تاکید کرد: یادواره های شهدا نیز در هفته دفاع مقدس از گلوگاه تا رامسر برگزار خواهد شد.
  

وی با بیان اینکه در کنار این برنامه از۳۰ شهریور ماه جاری نمایشگاه دفاع مقدس در پارک موزه دفاع مقدس استان برپا می شود، تصریح کرد: برنامه هایی نظیر توزیع کمک مومنانه، دیدار با جانبازان، تریبون آزاد در پارک ها، پیاده روی خانوادگی، افتتاح پروژه‌هاي دولتی، برگزاری مسابقات ورزشی و... نیز در این هفته خواهیم داشت. 

 

سردار ملکی از برگزاری رژه همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس روز ۳۱شهریور ماه جاری به میزبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ساری خبر داد و گفت:‌ رونمایی از ۵۰عنوان کتاب صوتی و مکتوب نیز در دستور کار قرار دارد.

 

وی از نواخته شدن زنگ مقاومت ساعت ۷و۳۰دقیقه روز یکم مهرماه با سخنرانی سید محمود حسینی پور استاندار مازندران خبر داد و افزود: بانوان رزمنده در دوران دفاع مقدس نیز تجلیل می شوند. 

 

سردار ملکی از برگزاری نشست بصیرتی سواد رسانه ای یز خبر داد و گفت: جشنواره سرود بسیج را داریم . 

 

وی از برگزاری اجتماع هزار نفری دانش آموزان در پارک موزه دفاع مقدس خبر داد و افزود: دانش آموزان در این اجتماع سرود سلام فرمانده را جمع خوانی خواهند داشت.

کد خبر 1216876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha