شعر و ادب فارسی باید تا همیشه‌ تاریخ  بر تارک عالم صدرنشین بماند

رعیت گفت: شعر و ادب فارسی الماسی درخشان و منشور شگفت‌انگیزی است که پرتوهای دلربایی از مفاهیم نغز و پُرمغز را فراروی ارباب فکر و اندیشه و بصیرت قرار می‌دهد و جلوه‌ای ماندگار از هویت و حقیقی فراموش‌نشدنی را بیان می‌کند.

«محمد رعیت» به خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان گفت: شعر و ادب فارسی الماسی درخشان و منشور شگفت‌انگیزی است که پرتوهای دلربایی از مفاهیم نغز و پُرمغز را فراروی ارباب فکر و اندیشه و بصیرت قرار می‌دهد و جلوه‌ای ماندگار از هویت و حقیقی فراموش‌نشدنی را بیان می‌کند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: پیشینیان و بزرگان ما تا به امروز همواره کوشیده‌اند این زبان اصیل و زیبا و ریشه‌دار را تبیین و تعالی دهند؛ حال به نظمی دلربا و یا به نثری فاخر، یکی به غزل‌خوانی و دیگری به قصیده و مثنوی و ترانه، وصف جمال و کمال و جلال را بر زبان آورده‌اند.

 

وی ادامه داد: اینجانب ضمن گرامیداشت نام و یاد پرتوهای همیشه مانای فرهنگ و ادب فارسی و روان مینوی همه‌ سخنوران زبان فارسی؛ 27 شهریورماه را به‌تمامی دوستداران شعر و ادب فارسی خصوصاً اهالی شعر و ادب و معرفت در استان گلستان تبریک عرض می‌نمایم.

 

رعیت اظهارامیدواری کرد: شعر و ادب و درمجموع فرهنگ ایرانی در گام دوم انقلاب اسلامی و در مسیر تمدن بزرگ اسلامی همان‌گونه که آغازگر مدنیت و فرهنگ بشری بوده تا همیشه‌ تاریخ فروزان و درخشان بر تارک عالم؛ صدرنشین بماند.

 

 

کد خبر 1216903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha