تبلور شور حسینی مشهدی ها در حماسه جاماندگان اربعین

اینجا مشهدالرضا است، مردم آمده اند بگویند اگر نتوانسته اند در پیاده روی اربعین حسینی در کربلا شرکت کنند، با پای پیاده در مسیر حرم مطهر رضوی جلوه دیگری از عشق به ائمه (ع) را در قالب جاماندگان اربعین به تصویر می کشند.

خبرگزاری شبستان – خراسان رضوی؛ امسال و همزمان با اربعین حسینی، حریم رضوی حال و هوای متفاوتی دارد و  دسته های عزاداری و خانواده ها در میدان ۱۵ خرداد گرد هم می آیند تا با پیاده روی به سمت بارگاه شمس الشموس، اربعین سوگ  سالار و سرور شهیدان را برپا دارند و از فرسنگ‌ها راه از کنار مضجع شریف رضوی ارادت خود را به امام حسین (ع) و یاران شهیدش نشان دهند.

بر اساس تدبیر مدیریت شهری مراسم جاماندگان پیاده روی اربعین از ساعت 9 صبح روز اربعین شروع و تا ساعت 20 ادامه داشت و خیل مشتاقان از ساعات ابتدایی صبح در قالب گروه های خانوادگی، هیئات مذهبی و فردی در این راهپیمایی شرکت کردند و ذکر گویان مسیر منتهی به حرم را طی کردند. با این خیل جمعیت همراه می شوم.

در کنار خیابان موکب هایی که  تداعی گر پذیرایی زائران عراقی از در مسیر نجف به کربلا می باشد، برپا شده و با اشتیاق از زائران پذیرایی می کنند. موکب هایی نیز در بعد فرهنگی فعالیت می کنند که مخاطبانی را جذب خود کرده اند.مسیر را که ادامه می دهی به نوجوانانی برخورد می کنیکه در کنار خیابان کفش های راهپیمایی کنندگان را واکس می زنند.

اینجا هر کسی به نیتی آمده است، یکی می گوید آمده ام نذرم را ادا کنم و دیگری گفت: شفای مادرم را می خواهم و یک نفر دیگر هم عرض ارادات به امام حسین (ع) و ... اما آن چیزی که همه آنها را به اینجا کشانده لبیک یا حسین (ع) بوده و هست.

از زیبای های این مراسم حضور کودکان و نوجوان و کهنسالان بود، کودکانی که یا سوار بر کالسکه بودند و یا در آغوش مادر و پدر و یا ترجیح می دادند  مانند بزرگترها پیاده به حرم مشرف شوند. همچنین افراد مسنی که اگر چه به سختی راه می رفتند اما نمی خواستند از این ثواب بی بهره بمانند و همراه جمعیت به سمت نور حرکت می کردند.

کد خبر 1216918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha